شرکت‌های چینی در اعلامیه خود اپل را تحریم کرده و برای خرید گوشی‌های هواوی به کارمندان خود تسهیلات ویژه‌ای درنظر گرفتند. برخی از این شرکت‌ها نیز اعلام کردند از 10 تا صد درصد از هزینه‌های خرید یک گوشی جدید هواوی را به کارمندان خود پرداخت می‌کنند. بیش از 20 شرکت چینی نیز اعلام کردند که خریدهای خود از هواوی را افزایش خواهند داد. در اقدامی دیگر یکی از شرکت‌های فروش ماشین‌آلات در شهر مقر هواوی (شنژن)، کارمندان دارنده گوشی آیفون را تهدید به مصادره و حتی اخراج کرد. هواوی نیز به کارمندانش اعلام کرد در صورت خرید گوشی‌های آیفون به اندازه مبلغ جنس خریداری شده جریمه خواهند شد. این شرکت اعلام کرد با خرید گوشی‌های چینی 20 درصد از هزینه‌های تلفن همراه کارمندان را نیز پرداخت می‌کند.

در همین حال برخی از جاذبه‌ها و مکان‌های توریستی در چین در حمایت از هواوی و تحریم کمپانی امریکایی اپل، تخفیفات ویژه‌ای برای توریست‌ها و افراد دارنده گوشی چینی در نظر گرفتند. اخیراً یک شرکت خصوصی در جنوب شرقی چین قیمت بلیت سایت‌های گردشگری را برای دارندگان گوشی هواوی و دیگر گوشی‌های چینی به نصف کاهش داده و اعلام کرده است که در حمایت از کالای ملی و عشق به وطن، این اقدام تا مدت ها ادامه خواهد داشت.

نام شرکت‌های تحریم‌کننده اپل در حال حاضر فاش نشده است اما اپل به پرس و جو در خصوص این اقدام پرداخته و تاکنون هیچ اطلاعیه‌ای را منتشر نکرده است. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 447573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟