تعطیلی دولت آمریکا تا سال آینده ادامه می یابد

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، مدیر بودجه و رئیس ستاد کارکنان «دونالد ترامپ» در کاخ سفید اعلام کرد که تعطیلی دولت فدرال تا سوم ژانویه سال آینده و برگزاری نشست جدید کنگره و چیرگی دموکراتها بر مجلس نمایندگان به طول خواهد انجامید.

«مایک مولوانی» روز یکشنبه در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت: «این احتمال وجود دارد که این تعطیلی تا بعد از ۲۸ اُم دسامبر و برگزاری نشست جدید کنگره ادامه یابد».

وی در ادامه افزود: «من فکر نمی کنم که طی چندروز آینده تفاوتی در وضعیت کنونی بوجود آید».

گفتنی است که مجلس سنای آمریکا در روز شنبه نتوانست برای رفع بن بست موجود بر سر اختصاص بودجه بیشتر به ساخت دیوار مرزی مکزیک کاری از پیش ببرد؛ پروژه ای که دموکراتها تمایلی به اجرایی شدن آن ندارند.

مولوانی همچنین گفت که کاخ سفید به اعضای دموکرات مجلس سنا بودجه ای را پیشنهاد داده است که رقمی مابین بودجه ۱.۳ میلیارد دلاری موردنظر دموکراتها و بودجه ۵ میلیارد دلاری ترامپ Trump را پیش بینی می کند.

این در حالی است که شبکه اِی بی سی نیوز به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که «مایک پنس» معاون ترامپ در یک پیشنهاد جدید، خواستار حذف بودجه ۵ میلیارد دلاری و جایگزینی آن بابودجه ۲.۱ میلیارد دلاری شده است.

در این میان، مولوانی می کوشد که «نانسی پلوسی» نامزد دموکراتها برای تصدی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را برای تعطیلی دولت فدرال مقصر و مسئول جلوه دهد و می گوید که «پلوسی برای تضمین دستیابی خود به این کرسی، ممکن است روند مذاکرات را به تعویق بیاندازد».

در مقابل، «درو همیل» سخنگوی پلوسی با رد اظهارات مولوانی در بیانیه ای گفت: «همانطور که مولوانی خوب می داند، دموکراتهای مجلس نمایندگان در مخالفت خود با ساخت این دیوار غیراخلاقی، پرهزینه و بی فایده متحد و یکپارچه هستند».اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟