اتحادیه اروپا از هند در توسعه بندر چابهار حمایت می کند

به گزارش رکنا، به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز هند، توماز کوزلوسکی گفت، اتحادیه اروپا آماده همکاری برای توسعه پروژه‌های ارتباطی هند در کشورهای ثالث است و در همین زمینه شرکت‌های اروپایی برای کمک به توسعه پروژه بندر راهبردی چابهار در جنوب شرق ایران که مبدأ ورود کالا به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا است اعلام آمادگی کرده‌اند.

روزنامه اکونومیک تایمز نوشت: طبق مصاحبه توماز کوزلوسکی، اتحادیه اروپا در حال بررسی و تحقیقات طرح پروژه‌های ارتباطی به ارزش 60 میلیارد یورو است که به مدت هفت سال ساخته خواهد شد و ما از حضور هند در این پروژه به‌خوبی استقبال می‌کنیم.

اتحادیه اروپا همچنین به‌عنوان بخشی از استراتژی جدید خود در قبال هند-اقیانوسیه قصد دارد روابط نظامی خود با هند را گسترش داده و نقش دهلی نو در تأمین یک آسیای چند قطبی در میان اقدامات چین برای کنترل شرایط جغرافیایی و آسیایی را به رسمیت بشناسد.

به گزارش روزنامه اکونومیک تایمز، بر اساس استراتژی اتحادیه اروپا، تروریسم یک تهدید مشترک برای هند و این اتحادیه است. مقابله با افراط گرایی از جمله تأمین مالی تروریسم و جلوگیری از تروریسم خشونت آمیز از اولویت‌های هند و اتحادیه اروپا است.

در میان عناصر معرفی شده در استراتژی اتحادیه اروپا، به توسعه روابط نظامی با ارتش هند، از جمله بین فرماندهان نیروهای مسلح هند و سازه‌های نظامی اتحادیه اروپا و همچنین تمرینات مشترک درزمینهٔ منافع امنیتی مشترک اشاره شده است. همکاری‌های آینده میان هند و اتحادیه اروپا می‌تواند شامل تبادل تجربه در آموزش، توسعه قابلیت‌ها، مشارکت در مأموریت‌ها، عملیات و تحقیق در سیستم‌های دفاعی باشد.

اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است با استفاده از رویکردهای مختلف، همکاری‌های امنیتی با آسیا را افزایش دهد.

سیاست راهبردی اتحادیه اروپا با اشاره به رویکرد چین، بر یک آسیای چند قطبی که هند نقش کلیدی در آن دارد تأکید می‌کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟