بحران خشونت علیه زنان در انگلیس

به گزارش رکنا، جدیدترین آمارگیری از کشتار جنسیتی در انگلیس نشان می دهد در ۵۸ درصد از این قتل Murder ها "خشونت بیش از حد" به کار برده شده است. خشونت بیش از حد به خشونت هایی اطلاق می شود که شدت آن بیش از میزان نیاز برای کشته شدن یک نفر باشد.

مولفان این گزارش به بررسی مرگ ۱۳۹ زن و دختر بالای ۱۴ سال انگلیسی به دست مردان در سال ۲۰۱۷ میلادی پرداخته اند.

این مولفان مدعی شده اند که در جامعه انگلیس خشونت مردان علیه زنان نه تنها امری عادی بلکه تبدیل به امری مورد تحمل و هنجار شده است و خواستار سرمایه گذاری دولت برای توقف تعطیلی خدمات حمایتی تخصصی از زنان شده‌اند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز ۱۱۳ کشتار جنسیتی، در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۱۹ کشتار و در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز ۱۳۹ کشتار این چنینی صورت گرفته است.

از میان کشته شدگان سال گذشته میلادی (۲۰۱۷)، ۶۴ زن معادل ۴۶ درصد از قربانیان به دست شریک فعلی یا سابق خود در زندگی کشته شده و در صورتی که آمار قربانیان حملات تروریستی را در نظر نگیریم این آمار به ۵۴.۲ درصد افزایش می یابد.

هم چنین ۳۰ زن معادل ۲۱.۶ درصد از قربانیان از جمله قربانیان حملات تروریستی به دست فردی غریبه کشته شده، ۲۴ زن به دست مردی خارج از خانواده ولی آشنا مانند دوست، همکار یا همسایه کشته شده، ۱۰ زن معادل ۷.۲ درصد از قربانیان به دست پسران خود کشته شده و ۷ زن معادل ۴.۹ درصد از قربانیان به دست یکی دیگر از مردان خانواده کشته شده اند.

بیشتر قربانیان یعنی ۸۲ زن (۵۵ درصد از قربانیان) بین ۲۶ تا ۵۵ ساله بوده و بیشترشان در خانه خود یا خانه مجرم کشته شده اند.

۱۲ زن (۵۵ درصد) از قربانیانی که به دست همسر سابق خود کشته شده اند، طی یک ماه بعد از جدایی و ۱۹ زن (۸۷ درصد) طی یک سال بعد از جدایی کشته شده اند.

نزدیک به سه چهارم از ۱۲۶ قاتل The Murderer این جنایت Crime ها یعنی ۹۰ مرد قاتل بین سنین ۲۶ تا ۵۵ سالگی بوده و بیشتر این قتل ها یعنی ۶۶ قتل به وسیله ابزاری نوک تیز صورت گرفته است.

آمارگیری از کشتار جنسیتی امسال برای اولین بار در انگلیس اطلاعاتی در مورد "خشونت بیش از حد" نیز جمع آوری کرده که حاکیست ۴۲ درصد از قتل های صورت گرفته در سال ۲۰۱۷ میلادی شامل آن بوده اند.

میزان خشونت در برخی از این قتل ها بسیار بالا بوده است. به طور مثال در یکی از این پرونده ها قاتل با ۱۷۵ ضربه چاقو یک زن را به قتل رسانده است. در یکی دیگر از این پرونده ها نیز یک زن ۴۰ مرتبه با تبر مورد حمله قرار گرفته است. هم چنین در برخی پرونده ها کتک خوردن ها پی در پی و ضربات فرای حد تصور مشهود بوده است.

مدیر اجرایی یک خیریه در زمینه خشونت خانگی این میزان از خشونت مردان نسبت به زنان در زمان زندگی و حتی پس از مرگ آن ها را نشان دهنده وحشی گری و تنفر دانست و اظهار کرد: بیشتر این پرونده ها مجزای از هم نبوده و شباهت های بسیاری در موقعیت های قتل های زنان به دست مردان وجود دارد.

وی با بیان این که در ۴۰ درصد از قتل ها "خشونت بیش از حد" یعنی بیش از میران نیاز برای کشتن Killing یک زن مورد استفاده قرار گرفته است، اعلام کرد: با وجود سطوح بالای خشونت مردان علیه زنان، آن چه که مشخص است این است که اقدامات کافی برای حفاظت از زنان در برابر چنین خشونت هایی و حفظ جانشان صورت نگرفته است.

انتظار می رود دولت انگلیس هفته آینده "لایحه خشونت خانگی" خود را منتشر کند و موسسه خیریه‌ در زمینه خشونت خانگی که این گزارش را تهیه کرده است، خواستار سرمایه گذاری دولت برای توقف تعطیلی خدمات حمایتی تخصصی از زنان شده است.

مدیر اجرایی این خیریه اعلام کرده خدماتی که این موسسه به زنان ارائه می دهد تنها برای فرار Escape زنان از خشونت نیست، بلکه به آن ها اعتماد به نفس کافی را برای گزارش این خشونت ها به پلیس Police می بخشد. از همین رو "لایحه خشونت خانگی" دولت انگلیس باید از این خدمات حمایت کند تا این زنان بتوانند به راحتی از شر خشونت ها راحت شده و زندگی خود را به دور از ترس و سوءاستفاده بازسازی کنند.

به گزارش دیلی میل، یک سخنگوی دولت انگلیس با بیان این که خشونت خانگی، جنایتی ویرانگر است که زندگی قربانیان خود را به نابودی می کشاند، اعلام کرد: ما برای تغییر نوع پاسخ خود به این خشونت ها مصمم هستیم. از همین رو "لایحه خشونت خانگی" دولت انگلیس که شامل تعریفی جدید و قانونی از خشونت های خانگی، معرفی دستورالعمل های جدید حفاظت در برابر خشونت های خانگی و ایجاد یک کمیساریای مربوط به خشونت های خانگی است را منتشر خواهیم کرد. هم چنین دولت این کشور از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی ۱۰۰ میلیون پوند به خدمات خشونت علیه زنان و دختران اختصاص داده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟