این دختر 7 ساله آرزو داشت به خانوداه اش کمک کند که ...+ عکس

دخترکی هفت ساله در روزهای گذشته در ایستگاه کنترل مرزی میان مکزیک و امریکا به علت گرسنگی و تشنگی جان سپرد تا لکه دیگری بر صفحه مهاجرستیزی دونالد ترامپ Trump رئیس‌جمهوری امریکا بنشیند. او قرار بود همراه با پدرش به سرزمینی برود که بتواند با کار کردن، پولی برای مادرش بفرستد تا شاید فقر از زندگی‌شان رخت ببندد.

ژاکلین کال اهل گواتمالا بود و می‌خواست همراه با پدر 29 ساله خود از مرزهای درد و تنگدستی بگذرد و پا به کشوری بگذارد که شاید سهمش را از زندگی به او پس بدهد. اما سربازان امریکایی پس از بازداشت او و پدرش، روزها به او هیچ مواد غذایی و آبی نرساندند و به همین علت پس از گذشت چند روز او جان خود را از دست داد. به گزارش شیکاگو تریبون، در بیانیه‌ای که وکلا منتشر کرده‌اند، والدین ژاکلین اعلام کرده‌اند به دخترشان چند روز آب و غذا داده نشده و قبل از آنکه به بازداشت نیروهای امریکایی برسد، در وضعیت بهداشتی و سلامتی Health خوبی به سر می‌برد.

تکاندی پانیگوا کنسول گواتمالا در تگزاس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که با پدر ژاکلین صحبت کرده است و او گفته با گروهی که آنها برای خروج از کشور همراهش شده بودند، 90 دقیقه پیاده‌روی کرده بودند تا از مرزهای مکزیک عبور کنند. ژاکلین همراه با پدرش راهی امریکا شده بود تا با کار کردن، پولی برای مادر و سه خواهر و برادر خود بفرستد.

به گزارش ایران آنلاین، قرار است کمیته‌ای تشکیل شود تا درباره مرگ این دخترک هفت ساله تحقیق کند. وکلای خانواده ژاکلین از مقام‌های دولتی خواسته‌اند در این روند با این کمیته همکاری شود. بیانیه خانواده ژاکلین، طی کنفرانس مطبوعاتی‌ای در تگزاس در پناهگاه پناهجویانی که پدر او در آن زندگی می‌کرد، منتشر شد. در این کنفرانس خبری، خانواده این کودک حضور نداشتند و از رسانه‌ها خواستند به حریم خصوصی آنها احترام بگذارند.

ژاکلین و پدرش مانند هزاران پناهجوی دیگر قصد داشتند به امریکا وارد شوند و در آن سکونت کنند؛ اما آنها ششم دسامبر در نزدیکی یک ایستگاه کنترل مرزی در نیومکزیکو دستگیر شدند. ساعاتی بعد سوار بر اتوبوسی شدند و به نزدیک‌ترین ایستگاه گشت مرزی منتقل شدند اما ژاکلین مکررا حالت تهوع داشت و حتی چند بار استفراغ کرد و سپس از نفس کشیدن دست کشید و در بیمارستانی در تگزاس جان خود را از دست داد.

مقام‌های گشت مرزی تحت فشار رسانه‌ها، اعلام کردند این سازمان هر آنکه در توانش بوده را انجام داده تا جان ژاکلین را حفظ کند اما او روزها غذا و آب نخورده بود و همین بدنش را بسیار رنجور کرده بود. مقام‌ها افزودند که در نتیجه تحقیقات بیشتر بر روی بدن او به این نتیجه رسیدند که هیچ علائمی از بیماری و مشکل سلامتی در او مشاهده نشده است و حتی پدرش فرمی را امضا کرده که تضمین می‌دهد او در وضعیت سلامتی خوبی بوده است. اما مساله این است که این فرم به زبان انگلیسی بوده و پدر ژاکلین به زبان انگلیسی نه می‌توانسته صحبت کند و نه بخواند. در این بیانیه نوشته شده است: «این غیرقابل پذیرش است که دفاتر دولتی از اشخاصی که در بازداشتشان هستند، زیر فرم‌هایی که به زبانی نوشته شده که آنها متوجه نمی‌شوند، امضا می‌گیرند و آن را ملاک خود قرار می‌دهند».

خانواده ژاکلین از مقام‌ها خواسته‌اند «تحقیقاتی هدفمند و مشخص» برای روشن شدن ابعاد مرگ دخترشان انجام دهند تا متوجه شوند که آیا مقام‌های امریکا برای بازداشت و زندانی Prisoner کردن کودکان استانداردها را رعایت کرده‌اند یا نه. اقوام خانواده کال می‌گویند، پدر ژاکلین با دختر محبوبش قصد داشت به امریکا برود تا بتواند کار کند و درآمد خود را برای خانواده‌اش بفرستد. مادر ژاکلین و سه فرزند دیگرش نیز در دهکده‌شان با 420 ساکن باقی مانده بودند تا ژاکلین و پدرش نیز به زودی به آنها ملحق شوند. مادرش به رسانه‌ها گفت: «او هرگز در زندگی‌اش کشور بزرگی ندیده بود. به همین خاطر خیلی خوشحال بود که می‌خواهد به امریکا برود. اما هیچ نمی‌دانست این کشور، زندگی‌اش را از او خواهد گرفت».اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟