در شرایطی که شرکت بزرگ مخابراتی هوآوی چین با موج رد تجهیزات نسل پنجم خود در غرب مواجه است، رئیس این شرکت سه شنبه هرگونه ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی پکن را رد کرد.

کن هو (Ken Hu) در کنفرانسی مطبوعاتی که در مقر این شرکت در شنژن در جنوب چین برگزار شد، اعلام کرد: «هیچ مدرکی دال بر اینکه هوآوی امنیت ملی یک کشور را تهدید می‌کند، وجود ندارد».

این شرکت سال دشواری را پشت سر می‌گذارد. آمریکا که نگران پیشرفت چین در بخش فناوری است، تلاش می کند متحدان خود را از استفاده از تجهیزات این شرکت چینی منصرف کند و به تازگی از کانادا خواست مدیر مالی این شرکت را بازداشت کند که اتاوا نیز این کار را انجام داد.

هوآوی مجبور شد در ماه‌های اخیر با رد تجهیزاتش در آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، انگلیس، فرانسه یا آلمان مقابله کند. جمهوری چک نیز روز دوشنبه به این فهرست اضافه شد. آژانس امنیت اطلاع‌رسانی و امنیت سایبری جمهوری چک اعلام کرد نرم افزارها و تجهیزات شرکت هوآوی تهدیدی برای امنیت ملی این کشور به شمار می رود.

هوآوی در مقابل نگرانی‌های غربی‌ها در زمینه جاسوسی، سه‌شنبه تصمیم گرفت آزمایشگاه های تحقیقاتی خود را به روی خبرنگاران باز و کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کند. کن هو رئیس هوآوی اعلام کرد مشتریانش به اعتماد به خدمات این شرکت با وجود تلاش ها برای بی‌اعتبار کردن آن ادامه می دهند.

وی افزود: «ممنوع کردن فعالیت یک شرکت نمی تواند مشکلات امنیت سایبری را حل کند.»

هوآوی از بیش از یکسال پیش می‌کوشد اطمینان دهد که هیچ رابطه‌ای با پکن ندارد و یادآور می‌شود که این شرکت 100 درصد به حقوق بگیرانش تعلق دارد نه به حکومت یا ارتش چین.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟