رژیم صهیونیستی سیستم جاسوسی در اختیار عربستان قرار داد

به گزارش رکنا، روز دوشنبه پایگاه خبری 'عربی 21 '، فعالان شبکه های اجتماعی عرب زبان در گزارشی افزودند: شرکت صهیونیستی مذکور که سیستم جاسوسی را فقط با موافقت کابینه رژیم اشغالگر به کشورهای عربی می فروشد، مشهورترین برنامه خود به نام 'پیگاسوس' به ارزش 55 میلیون دلار را در اختیار عربستان قرار داده است .

بر اساس این گزارش ، عربستان از این سیستم جاسوسی که تلفن های همراه مخالفان خود را ردیابی می کند، 'عمر الزهرانی' فعال و پناهنده سیاسی به کانادا را تحت تعقیب قرار داده است.

این گزارش با اشاره به روش نفوذ برنامه های جاسوسی به تلفن همراه مخالفان و سرقت Stealing حساب های شخصی آنها در داخل عربستان تاکید کرد که این برنامه ها تمامی تماسها، پیام های متنی و گفت وگوهای صاحب تلفن همراه را رصد می کند.

روزنامه صهیونیستی 'هاآرتص' نیز پیشتر از خرید سیستم جاسوسی رژیم اشغالگر توسط عربستان خبر داده بود.

هاآرتص در گزارشی فاش کرد: بحرین، امارات و عربستان قردادهای کلانی در زمینه جاسوسی با رژیم صهیونیستی دارند و این رژیم ابزار جاسوسی در اختیار این کشورها می گذارد تا شهروندان خود را تعقیب کنند.

رژیم صهیونیستی هم اکنون در رتبه نخست استفاده از ابزارهای جاسوسی و شنود در جهان قرار دارد و این ابزارها را در اختیار برخی دولت ها از جمله عربستان برای جاسوسی و تعقیب مخالفان خود بخصوص فعالان حقوق بشری قرار می دهد.

براساس این گزارش، سیستم جاسوسی و جمع آوری اطلاعات اینترنتی توسط این شرکت صهیونیستی به کشورهای عربستان، امارات، بحرین، مصر، اردن، اندونزی، بنگلادش ، السالوادور ، ویتنام، اتیوپی، سودان جنونی، ازبکستان، قزاقستان، هندوراس، ترینیدا، توباگو، پرو ، کلمبیا، اوگاندا، نیجریه و اکوادور فروخته شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟