به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سرهنگ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد با وجود توافق برای توقف درگیری در الحدیده، حملات متجاوزان و مزدورانشان به این استان ادامه دارد.

سرهنگ یحیی سریع در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به گفتگوی طرف‌های یمنی در سوئد اعلام کرد، پس از پایان رایزنی‌ها در سوئد و اعلام توقف درگیری در الحدیده، ائتلاف متجاوزان به آنچه که در سوئد اعلام شده بود پایبند نماند، زیرا استان الحدیده همچنان شاهد حملات و تجاوزات آنهاست که در زیر به بخشی از این حملات اشاره می‌کنم:

هواپیما‌های متجاوزان روزِ پس از رایزنی‌های سوئد، یعنی روز جمعه چهاردهم دسامبر، بیست و یک بار حمله هوایی انجام دادند که ده حمله به شهر‌های الفازه، تحیتا، دریهمی و الحدیده بود.

روز گذشته یعنی روز شنبه بالگرد‌های متجاوزان سی و هشت بار حملاتی را علیه مناطق مختلف الحدیده و اطراف آن انجام دادند، همچنین مناطقی، چون کیلومتر شانزده یا منطقه موسوم به مثلث مرگ، همچنین صلیف و بیت الفقیه را هدف قرار دادند که این حملات به شهادت پنج نفر از شهروندان منجر شد و این نقض آشکار توافق برای توقف درگیری‌ها به شمار می‌آید.

بالگرد‌های متجاوزان همچنین با بمب‌های خوشه‌ای مزارع و چراگاه‌های چهارپایان هموطنان را در بیت الفقیه هدف قرار دادند. برخی از مناطق در این شهر و شهر الصالح نیز با گلوله‌هایی که نیرو‌های مزدور شلیک کردند هدف قرار گرفت.

ما پیش از این از تمایل نیرو‌های مسلح یمن برای ایجاد فضای مناسب جهت ایجاد آرامش در کشور خبر دادیم، اما متجاوزان همچنان به حملات هوایی و گلوله باران مناطق مختلف ادامه می‌دهند. به این نکته اشاره می‌کنم که نیرو‌های ما در پاسخ به هرگونه حمله‌ای تردید نخواهند کرد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در ادامه به تداوم حملات متجاوزان و مزدورانشان به مناطق مختلف از جمله الحدیده از روز آغاز گفتگوی طرف‌های یمنی در استکهلم سوئد خبر داد و گفت، جنگنده‌ها و بالگرد‌های دشمن به طور خلاصه در این مدت دویست و سی و شش بار علیه مناطق مختلف کشور حملات هوایی انجام دادند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟