انصارالله: زمان برقراری آتش بس در الحدیده یمن27 آذر تعیین شد

به گزارش رکنا، شبکه تلویزیونی الجزیره به نام این مقام ارشد انصارالله یمنی هیچ اشاره ای نکرده است.

در همین حال «محمد علی الحوثی» ساعاتی پیش بدون اشاره به زمان دقیق این آتش بس در توئیتر نوشت: نماینده ویژه سازمان ملل متحد نامه ای به رئیس هیات ملی جمهوری یمن (انصارالله) تقدیم کرده است که در آن زمان آتش بس در شهر و استان الحدیده مشخص شده است.

وی افزود: امیدواریم، ائتلاف آمریکایی – سعودی – اماراتی و هم پیمانان آنها به این آتش بس متعهد بمانند و این موضوع آغازی برای پایان تجاوزگری در یمن باشد.

«سلیم مغلس» عضو هیات مذاکره کننده انصارالله نیز ضمن درخواست از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی برای اعمال فشار به «محمد بن سلمان» و «محمد بن زاید» ولیعهدان عربستان و ابوظبی برای پایبندی به توافق صلح سوئد، گفت: حوادث Accidents جاری در الحدیده، ثابت می کند که ائتلاف سعودی به این توافق پایبند نیست و به دنبال عدم اجرای آتش بس است.

نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری یمن پنجشنبه گذشته پس از یک هفته مذاکره با نظارت سازمان ملل متحد، درباره آتش بس در شهر الحدیده و بنادرالصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند.

طرف های شرکت کننده در مذاکرات سوئد همچنین به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از الحدیده ظرف 14 روز دست یافتند.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن پنجشنبه گذشته 22 آذرماه پس از یک هفته در استکهلم سوئد پایان یافت.

ریاست هیات مذاکره کننده انصارالله (هیات صنعا) را 'محمد عبدالسلام' و ریاست هیات دولت مستعفی (هیأت ریاض) را «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن برعهده داشتند.

ائتلاف متجاوز Rapist سعودی به رهبری ریاض و ابوظبی، با وجود ادعای حمایت از توافق طرف های یمنی در مذاکرات سوئد و پایبندی به راه حل سیاسی و تضمین امنیت و ثبات در این کشور، همچنان مناطق مسکونی را در استان مرزی صعده در شمال غرب یمن بمباران می کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟