عفو عمومی بیش از ۱۶ هزار نظامی توسط بشار اسد

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد -- رئیس‌جمهور سوریه – 16 هزار و 500 نیروی ارتش این کشور را که در خلال جنگ با تروریسم، به شکل غیر قانونی ارتش را ترک کرده بودند، مورد عفو قرار داد.

بر این اساس، «محمد غنجو حسن» رئیس دادگاه نظامی سوریه اعلام کرد از زمان صدور فرمان عفو نیروهای فراری ارتش در نهم اکتبر گذشته تاکنون 16500 تن بخشوده شده‌اند.

وی افزود: از زمان صدور فرمان عفو رئیس‌جمهور سوریه، فراریان ارتش برای درخواست عفو در اداره دادگاه نظامی حاضر شده‌اند. فراریان ارتش چهار ماه پس از صدور فرمان فرصت دارند درخواست عفو خود را به صورت مکتوب اعلام کنند و برای کسانی که از کشور خارج شده‌اند؛ این مهلت شش ماه در نظر گرفته شده است.

به گفته او، نیروهای ارتش ۲۴ ساعت پس از دریافت عفو، می‌توانند به یگان‌های خود بازگردند. رئیس‌جمهور سوریه در تاریخ ۱۷ مهر (نهم اکتبر) با صدور فرمانی، دستور عفو تمامی فراریان از ارتش را اعلام کرد. البته این دستور شامل کسانی که از دست عدالت فراری هستند، نمی‌شود.

با پیشروی‌های ارتش و متحدان سوریه و آزادی Freedom بخش وسیعی از خاک این کشور و همچنین آزادی تمامی استان‌های جنوبی، بسیاری از نیروهای ارتش که در سال‌های ابتدایی بحران فرار Escape کرده بودند؛ دوباره خواستار ورود به ارتش شده‌اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟