یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده اواخر شامگاه پنجشنبه در شهر «عفرین» واقع در استان حلب سوریه منفجر شد.

خبرگزاری «باسنیوز» گزارش داد که این موتور سیکلت در خیابان «راجو» واقع در مرکز شهر عفرین منفجر شد.

منابع محلی حاضر در عفرین به باسنیوز گفتند که این موتور روبروی یک نانوایی منفجر شد و در پی آن دستکم شش نفر کشته شدند.

آمبولانسهای زیادی عازم محل انفجار شدند، نیروهای امنیتی نیز محل حادثه Incident را محاصره کردند، وضعیت بسیاری از افراد زخمی، وخیم گزارش شده و احتمالا تعداد افراد کشته شده افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که تا لحظه تنظیم خبر هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- اما گزارش داد که در جریان این انفجار چهار نفر از جمله یکی از عناصر وابسته به ترکیه کشته شده است.

عفرین در تسلط عناصر تروریستی وابسته به ترکیه قرار دارد و طی 24 ساعت گذشته پنج انفجار در مناطق تحت کنترل عناصر وابسته به آنکارا رخ داده است.

نخستین انفجار در «اعزاز» و با یک خودروی بمب‌گذاری شده، انفجار دوم در «الراعی» با یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده، دو انفجار در «الباب» با خودرو و موتور سیکلت بمب‌گذاری شده و یک انفجار در «دابق».

این انفجارها در حالی صورت می‌گیرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که این کشور قصد دارد عملیات خود در شرق رود فرات در سوریه را تا چند روز دیگر آغاز کند تا «شرق فرات از [حضور] گروه تروریستی جدایی‌طلب [کُرد] آزاد شود».

«هیثم عفیسی» فرمانده گروه موسوم به «الجیش الوطنی» (ارتش ملی) وابسته به ترکیه نیز اظهاراتی را درباره ماهیت عملیات شرق فرات مطرح و اعلام کرد که «ما برای هر گونه عملیات نظامی در شرق فرات در نهایت آمادگی هستیم».

نهاد «خودمختاری» کُرد در شمال و شمال شرق سوریه نیز ضمن ابراز انزجار از این اظهارات رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که اردوغان از آغاز بحران سوریه در تلاش است که بخشهایی از خاک این کشور را جدا و آن را به ترکیه منضم کند.

این نهاد تأکید کرد که «هدف اردوغان شمال و شرق سوریه نیست، بلکه تمامیت ارضی سوریه را هدف قرار گرفته و در زمانی که داعش ISIS در دیرالزور نفسهای آخر خود را می‌کشد، اردوغان با تهدیدهای خود مبنی بر حمله به سوریه در تلاش است که حیات آن (داعش) را طولانی کند».

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟