فعالیت مرکز امنیتی مشترک ایران، عراق، سوریه و روسیه توسعه می‌یابد

به گزارش رکنا، بغداد از برگزاری قریب الوقوع نشست‌هایی بین فرماندهان سوریه، جمهوری اسلامی ایران، عراق و روسیه خبر داد.

«عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق گفت که در جریان دیدار با «ماکسیم ماکسیموف» سفیر مسکو در بغداد مسئله افزایش همکاری نظامی و امنیتی بین دو کشور را بررسی کرده است.

شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد که الغانمی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که «روابط مهم و برجسته‌ای در همه زمینه‌ها به ویژه نظامی داریم و ما از طریق مرکز امنیتی چهارجانبه مشترک به صورت مداوم در تماس هستیم».

وی همچنین خبر داد که در روزهای آتی نشستهایی صورت خواهد گرفت که در آن برای برگزاری نشستی هماهنگی انجام خواهد شد که فرماندهان چهار کشور حضور داشته باشند تا روند توسعه فعالیت این مرکز را بررسی کنند.

ماکسیموف نیز تبریک سران روسیه به عراق را به مناسبت نخستین سالگرد پیروزی در برابر گروه تروریستی داعش ISIS اعلام کرد.

سفیر روسیه همچنین از توانمندی ارتش عراق در مقابله و نابودی داعش قدردانی کرد؛ گروهی که به گفته وی «خطر و تهدید واقعی بر ای منطقه و جهان به شمار می‌رفت».

اواخر سپتامبر 2015 ایران، سوریه، عراق و روسیه توافق کردند که یک مرکز چهارجانبه در بغداد ایجاد کنند که هدف از آن هماهنگی و تبادل اطلاعات در راستای جنگ علیه تروریسم باشد.

در این مرکز نمایندگان ستاد مشترک ارتش چهار کشور حضور دارند و هدف از ایجاد آن گردآوری، بررسی و تحلیل اطلاعات پیرامون وضعیت منطقه خاورمیانه و توزیع این اطلاعات بین آنان بود تا در خصوص عملیات نظامی برای مبارزه با داعش با هم هماهنگ باشند.

در آوریل و مارس گذشته نیز در این مرکز نشستهایی در سطوح عالی بین افسران چهار کشور برگزار شد و یک نشست نیز در نیمه نخست ژوئن برگزار کردند؛ یعنی دقیقا یک روز پس از پنجمین حمله نیروی هوایی عراق به مواضع داعش در خاک سوریه.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟