«شخصیت سال» مجله تایم آمریکا معرفی شد+ عکس

به نقل از شبکه الجزیره، مجله تایم آمریکا امروز جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و تعدادی دیگر از روزنامه‌نگاران را به خاطر قربانی شدن در دفاع از حقیقت، به عنوان شخصیت سال 2018 معرفی کرد.

مجله تایم روزنامه‌نگاران کشته شده و زندانی Prisoner مانند جمال خاشقجی و نیز روزنامه‌نگاران «کپیتال گازت» در آناپولیس واقع در مریلند آمریکا که بر اثر تیراندازی در اوایل سال جاری میلادی کشته شدند را به عنوان چهره های برتر سال معرفی کرد.

طبق اعلام تایم، جمال خاشقجی، روزنامه‌نگاران کپیتال گازت، ماریا رسا، روزنامه‌نگار فیلیپینی، دو خبرنگار رویترز به نام وا لون و کیاسوئه به عنوان شخصیت سال معرفی شده‌اند.

جمال خاشقجی، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست که ساکن آمریکا و از چهره‌های منتقد محمد بن سلمان بود، به طرز وحشیانه‌ای داخل کنسولگری عربستان در استانبول به قتل Murder رسید. آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد دستور قتل وی از سوی محمد بن سلمان صادر شده بود. این در حالی است که دونالد ترامپ Trump با رد این مسأله گفت: شاید ولیعهد از این حادثه Incident خبر داشته باشد و شاید او این کار را انجام داده و شاید هم او انجام نداده باشد.

همچنین چهار روزنامه‌نگار و یک همکار فروش روزنامه «کپیتال گازت» در یک تیراندازی در مرکز ایالت مریلند آمریکا در ماه ژوئیه سال جاری میلادی جان خود را از دست دادند.

پیشتر رسانه ها اعلام کرده بودند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خود را شایسته انتخاب شدن به عنوان شخصیت سال مجله تایم می‌داند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟