شهروند روسی به جاسوسی از آمریکا برای مسکو اعتراف کرد

«ماریا بوتینا» با دادستان ها به توافق رسیده است تا بپذیرد که وی و فردی دیگر «با یک مقام دولتی روسیه توافق و تلاش کرده بودند تا بوتینا در ایالات متحده و تحت هدایت آن مقام روسی فعالیت کند؛ بدون آنکه از قبل به دادستانی کل اطلاع داده باشد.»

بوتینا قبول کرده که با مقام های فدرال، ایالتی و محلی همکاری کند. مقام های آمریکایی بوتینا 30 ساله را متهم کرده اند که وی عامل روس ها بوده و تلاش کرده تا در سازمان هایی مانند «اتحادیه ملی سلاح» آمریکا نفوذ کرده و از ارتباط شخصی خود برای پیشبرد منافع روسیه استفاده کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا بوتینا را متهم کرده است که وی «تلاش کرده تا بدون دادن اطلاع قبلی به دادستانی کل، به عنوان عامل فدراسیون روسیه در ایالات متحده فعالیت کند.» بر اساس این اتهام، بوتینا احتمالا به پنج سال زندان Prison محکوم خواهد شد.

ای.بی.سی نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، فرد بی نامی که گفته می شود با بوتینا همکاری داشته و صرفا «فرد آمریکایی شماره یک» خوانده می شود، شخصی به نام «پال اریکسون» است از چهره های نزدیک به جمهوریخواهان است. طبق گزارش ها، بوتینا چندین سال با اریکسون ارتباط داشته است.

همچنین گفته می شود فردی که با عنوان «مقام دولتی روسی» از او یاد می شود، «الکساندر تورشین» معاون بانک مرکزی روسیه و مشاور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است.

توافق دادستان ها و بوتینا حاکی است که وی تحت هدایت «یک مقام روسی تلاش کرد تا کانال های ارتباطی غیررسمی با آمریکایی های دارای قدرت ایجاد کرده و سیاست آمریکا تاثیر بگذارد.»

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اخیرا گفت که مسکو از سخت تر شدن و وخامت شرایط بوتینا در زندان آمریکا نگران است و بار دیگر تاکید می کند که یک شهروند بی گناه روس به اتهامات واهی در آمریکا زندانی Prisoner شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟