به گزارش رکنا، به نقل از العالم، عضو هیئت جنبش انصارالله یمن پذیرش طرح عقب نشینی ارتش و کمیته‌های مردمی را از الحدیده در برابر توقف حملات ائتلاف متجاوز Rapist سعودی رد کرد.

هیئت‌های مذاکره کننده یمن قرار است درباره پرونده اسیران و آتش بس مذاکره کنند. نشست مذاکرات یمن در استکهلم پایتخت سوئد ادامه دارد.

مروه الربیعی، گزارشگر العالم در استکهلم در این باره با سلیم المغلس، عضو هیئت ملی یمن از صنعا گفتگو کرد.

الربیعی از المغلس پرسید برخی رسانه‌های خبری فرانسه از فرستاده سازمان ملل در امور یمن نقل کرده اند که او پیشنهاد داده است ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از بندر الحدیده در برابر توقف حملات طرف مقابل یعنی ائتلاف متجاوز، عقب نشینی کنند، آیا این خبر صحیح است؟

سلیم المغلس گفت: هیچ طرحی از طرف سازمان ملل در این باره مطرح نیست. طرح‌های مختلفی هم اکنون مطرح است و سازمان ملل هیچ طرحی درمورد عقب نشینی از الحدیده ارائه نداده است.

گزارشگر العالم پرسید اگر سازمان ملل طرحی در این باره پیشنهاد کند، آیا شما می‌پذیرید؟

سلیم المغلس گفت: این سخن غیرمنطقی است و امکان ندارد سازمان ملل چنین طرحی به عنوان میانجی پیشنهاد کند و اگر چنین طرح‌هایی مطرح کند، به زیان آن است. من معتقدم الحدیده نیاز به راه حل انسانی و آتش بس دارد و امکان ندارد جز موضوعات سیاسی یا در چارچوب معاملات سیاسی دیگر مطرح شود، بلکه این یک موضوع انسانی صرف است، زیرا نیرو‌های جنگی از کشور‌های مزدور به سمت الحدیده آمده اند تا وارد آن شوند و آن را به تسلط خود درآورند. این نیرو‌ها باید به همان جایی باز گردند که از آن آمده اند و ما معتقدیم مشکل الحدیده این نیرو‌ها هستند که باعث چنین فاجعه انسانی شده اند و باید نخست اوضاع در الحدیده آرام شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟