روسیه: ادعای اسرائیل در مورد تونل زیرزمینی پروپاگانداست

به گزارش رکنا، «الکساندر زاسپکین» امروز (شنبه) هرگونه تحولات امنیتی یا تغییر استراتژیک بر اثر عملیات رژیم صیهیونیستی موسوم به «سپر شمال» را بعید دانست و خاطرنشان کرد که اسرائیلی ها می خواهند روی افکار عمومی تاثیر بگذارند و این ماجرا با اهداف امنیتی و نظامی به راه نیفتاده است.

وی افزود: اگر مساله خطرناکی وجود داشت، پشت درهای بسته و توسط کارشناسان در مورد آن بحث و بررسی صورت می گرفت، در کمیته «ناقوره» (نشست سه جانبه لبنان، رژیم صهیونیستی و نیروهای یونیفل) و حتی اگر لازم بود در شورای امنیت هم مطرح می شد.

زاسپکین اظهار داشت: نمی توان از نقض قطعنامه 1701 بی آنکه اطلاعات کافی از نهادهای سازمان ملل در لبنان جمع آوری شود، صحبت کرد.

سفیر روسیه در بیروت تصریح کرد: دولت لبنان و همچنین حزب الله به دنبال تنش نیستند و نگرانی از امنیت یا بی ثباتی لبنان وجود ندارد؛ این مساله ای است که جامعه جهانی از آن محافظت می کند.

دیپلمات روس در صحبت های خود، وضعیت داخلی لبنان را مساله ای دانست که بیش از تحولات در جنوب این کشور تاثیر منفی در ثبات لبنان می گذارد.

وی با بیان اینکه توافق بر سر تشکیل کابینه، مسئولیت همه احزاب است؛ از نیروهای سیاسی لبنانی خواست تا بحران تشکیل دولت را با یکدیگر حل کنند.

زاسپکین، بحران اصلی لبنان را ناتوانی در تشکیل دولت پس از نزدیک به 7 ماه ارزیابی کرد و گفت که این بحران پیامدهای خطرناکی برای این کشور دارد که از همه بیشتر در زمینه اقتصادی است.

سفیر روسیه در بیروت در ادامه گفت وگو با رادیو لبنان، هرگونه مداخله کشورش در اوضاع داخلی لبنان در سایه تحولات منطقه را تکذیب کرد.

دیپلمات کهنه کار روس در ادامه به پرونده آوارگان سوری اشاره کرد و گفت: نمی توان برای حل مساله بازگشت آوارگان سوری منتظر ماند و طرح موسکو در همین چارچوب است.

وی در پایان پیرامون هدیه نظامی روسیه به ارتش لبنان نیز خاطر نشان کرد: پس از اینکه نامه اعلام موافقت رسمی دولت لبنان به روسیه برای دریافت این هدیه رسید، چندین گزینه وجود دارد و این هدیه می تواند برای ارتش لبنان و همینطور نیروهای امنیتی آن مفید باشد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟