برنده جایزه اسکار مستند خاشقجی را می‌سازد

به نقل از خبرگزاری آناتولی، شون پن، بازیگر Actor سرشناس آمریکایی امروز چهارشنبه در مقابل کنسولگری عربستان در استانبول دیده شد و گفته می‌شود مشغول ساخت مستندی درباره جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی است که در روز دوم اکتبر در محل کنسولگری عربستان به قتل Murder رسید.

پن که تاکنون دو بار برنده جایزه اسکار شده است، امروز با یک تیم ده نفره در مقابل کنسولگری عربستان حضور یافت و اقدام به تصویربرداری از محل کنسولگری ریاض در استانبول و همچنین محل اقامت سرکنسول سعودی که پس از قتل خاشقجی ترکیه را ترک کرد، نمود. این بازیگر سرشناس آمریکایی، که یک فعال سیاسی نیز محسوب می‌شود، با تیم فیلمبرداری خود در استانبول حضور دارد.

جمال خاشقجی که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، از منتقدان جدی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بود. او در دوم اکتبر و پس از مراجعت به کنسولگری کشورش در استانبول دیگر رویت نشد. مقامات ریاض در ابتدا هرگونه اطلاع از سرنوشت خاشقجی را انکار کردند، اما پس از چند هفته مقامات دادستانی این کشور اذعان کردند که روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسیده است. مقامات عربستان علت مرگ او را درگیری با گروهی از نیرو‌های سعودی در کنسولگری عنوان کردند. تاکنون ۲۱ نفر از افسران امنیتی عربستان در ارتباط با ماجرای قتل خاشقجی بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که مقامات ترکیه با استناد به مدارک و شواهد بر دست داشتن ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی تاکید دارند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟