آلودگی و شیوع سرطان در اطراف پایگاه نظامی آمریکا در غرب آلمان

به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا‌الیوم، شهروندان آلمانی می‌گویند یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در غرب آلمان باعث آلودگی و شیوع سرطان در این منطقه شده است و دولت آلمان نیز قادر نیست در برابر آمریکا بایستد و جلوی این آلودگی زیست محیطی را بگیرد.

شهروندان آلمانی زنگ خطر را درباره افزایش آلودگی در اطراف پایگاه هوایی نظامی اشپانگ دالم آمریکا واقع در ایالت راینلاند فالتسی در غرب آلمان به صدا در آورده اند. هشدار‌ها پس از آن داده می‌شود که میزان مواد سرطان زا در خاک و دریاچه‌های این منطقه افزایش یافته است.

گزارشگر روسیا الیوم در گزارشی گفت: شهروندان آلمانی در اطراف پایگاه هوایی اشپانگ دیگر نمی‌توانند از ماهی‌ها و غذا‌های محلی استفاده کنند و علت آن نیز مواد سرطان زا و مشخصا «کنشگر‌های سطحی فلورین» است که به خاک نفوذ و دریاچه‌ها را آلوده کرده است.

یک شهروند گفت: «آلودگی کاملا مشهود است. یک روز پس از تمیز کردن اثاثیه در بالکن، لایه‌ای از غبار روی آن می‌نشیند. من نگرانم که کف ضد آتش سوزی مورد استفاده در اشپانگ دالم به آب‌های ما رسیده و رودخانه‌های ما را آلوده کرده و این بسیار غم‌انگیز است. من ماهیگیرم و ناراحتم که نمی‌توانم ماهی را که در اینجا صید می‌کردیم، بخورم.»

گزارشگر گفت: شهروندان ساکن اطراف این دریاچه، خشم خود را از این موضوع اعلام می‌کنند به خصوص آنکه می‌بینند خطر ابتلا به بیماری‌های سرطانی در حال افزایش است.

یک زن گفت: «جای تعجب ندارد که از هر دو نفر یک نفر به سرطان مبتلاست. من نیز مبتلا به سرطان هستم. مدیر من هم نیز سرطانی شده است. این برایم واقعا دردناک است. هر روز با صدای هواپیما‌هایی که یکی پس از دیگری به پرواز در می‌آیند از خواب بیدار می‌شوم این هم نوعی آلودگی است که همه گرفتارش شده اند.»

وی افزود با وجود آلودگی و نارضایتی محلی ناظران معتقدند از مسئولان این پایگاه نظامی بازخواست نخواهد شد.

یک شهروند گفت: «باید دنبال عامل و مسئول گشت. می‌گویند پایگاه هوایی عامل این وضع است، اما چه کسی با آمریکایی‌ها رو در رو خواهد شد و به آن‌ها خواهد گفت که آنان عامل این وضع هستند. کسی نمی‌تواند آن‌ها را وادار کند این منطقه را پاکسازی کنند.»

خبرنگار گفت: در حالی که به نظر می‌رسد مسئولان محلی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و تغییراتی ایجاد کنند، سلامت مردم با خطر مواجه است و آلودگی نیز ادامه دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 439851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟