سفر خارجی بن سلمان  بعد از قتل خاشقچی

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در اولین سفر خارجی خود بعد از دخالت در ربوده شدن و قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار مخالف راهی ابوظبی شد و با همتای اماراتی خود دیدار و گفت وگو کرد.'محمد بن زاید' ولیعهد ابوظبی با حضور در فرودگاه به صورت رسمی از همتای سعودی خود استقبال کرد.

این گزارش به جزییات بیشتری اشاره نکرد.

سفر به ابوظبی اولین سفر خارجی بن سلمان بعد از دخالت در به قتل Murder رساندن جمال خاشچقی روزنامه نگار مخالف سعودی محسوب می شود. دولت ریاض به دلیل دخالت در این جنایت Crime تحت فشار شدید افکار عمومی و نهادهای حقوق بشری جهان است .

خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. رژیم سعودی بعد از 18 روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.

ریاض در عین حال با متهم کردن شماری از نیروهای اطلاعاتی این کشور به دخالت در ترور Assassination خاشقچی تلاش کرد تا ولیعهد این کشور را از اتهام صدور دستور حذف این روزنامه نگار مخالف برهاند.

در جدیدترین تحول روزنامه واشنگتن پست خبر داد، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این نتیجه رسیده که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دستور ترور جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد آل سعود را صادر کرده است.

امارات یکی از کشورهایی است که در ماجرای قتل خاشقچی از ریاض دفاع کرد اما برخی گزارش ها حاکیست که دو کشور اخیرا بر سر برخی مسایل از جمله جنگ یمن دچار اختلاف شده اند تا حدی که ابوظبی حاضر نشد سعودی ها را در حمله اخیر به الحدیده حمایت کند.

گزارش ایرنا می افزاید : دیوان پادشاهی عربستان هم در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد که بن سلمان با دستور شاه سعودی کشور را برای سفر به چند کشور عربی ترک کرده است . این بیانیه به نام این کشورها اشاره نکرد.

ریاض پیش ازاین اعلام کرد که محمد بن سلمان اواخر ماه جاری میلادی ( نوامبر) برای شرکت در نشست سران کشورهای جی – 20 به آرژانتین سفر خواهد کرد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 439101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟