عادل‌الجبیر: ریاض و بن‌سلمان نقشی در قتل «خاشقجی» نداشته‌اند!

«عادل الجبیر» ولی‌عهد سعودی چهارشنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌بی‌سی»، دست داشتن محمد بن سلمان در قتل Murder جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مطرح سعودی و منتقد سیاست‌های آل‌سعود را رد کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که دولت سعودی و ولی‌عهد آن در قتل جمال خاشقچی دست نداشتند.

وی تصریح کرد، عربستان سعودی بدون ارائه سند و مدرک و بدون شناخت حقایق ماجرا به دست داشتن در قتل خاشقچی محکوم شد.

وزیر خارجه سعودی افزود: عجیب است که افرادی از روز اول {بحران خاشقچی} و بدون دست یافتن به مدارک و شواهدی، در این خصوص صاحب نظر بوده‌اند.

عادل الجبیر با اشاره ارزیابی سیا درباره نقش بن سلمان در قتل خاشقچی گفت: رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا، گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را نادرست خواندند.

او گفت که ملک سلمان و ولی‌عهد سعودی خط قرمز برای هر شهروند سعودی محسوب می‌شوند.

وزیر خارجه سعودی افزود: تحقیقات ادامه دارد و مسئولان قتل خاشقچی را مجازات خواهیم کرد.

وی در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد که گزارش‌های رسانه‌ای درباره بسترسازی عربستان سعودی برای تغییر ولی‌عهد این کشور صحت ندارد.

خاشقچی دوم اکتبر (دهم مهر) برای انجام امور اداری مربوط به ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده بود و در آنجا به قتل رسید.

روزنامه واشنگتن پست چندی پیش گزارش داده بود که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این نتیجه رسیده که بن سلمان دستور ترور Assassination روزنامه نگار منتقد آل‌سعود را صادر کرده بود.

این ارزیابی سیا معتبرترین برآوردی است که بن سلمان را به قتل خاشقچی مرتبط کرده و تلاش‌های ترامپ Trump برای حفظ روابط با عربستان را وارد مرحله سختی کرده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟