به گزارش رکنا، به نقل از آناتولی، مقامات سودانی روز یکشنبه از آزادی Freedom ۸۴ گروگان hostage خارجی از جمله ۵۱ زن از دست یک باند قاچاق Contraband انسان در استان کسلا در شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، نیروهای مشترک امنیتی و ارتش این کشور، جنگل «کرای دریر» در غرب کسلا را محاصره کردند و پس از درگیری با اعضای باند، ۱۰ تن از آنها را که تابعیتشان اعلام نشده است، بازداشت شدند.

«علم الدین مشی» مدیر اداره امنیتی منطقه کسلا با بیان این که گروگان ها حدود ۳۰ ساله هستند و در میان آنها ۵۱ زن هم دیده می شود که از اریتره به سودان آمده بودند، افزود: گروگان ها در شرایط بسیار فاجعه باری به سر می برند و بسیاری از آنها شکنجه Torture و مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند.

وی همچنین گفت که این گروگان ها از۱۰ روز تا ۲ ماه در اسارت این گروه قاچاق انسان قرار داشتند و باند قاچاق، شرط آزادی گروگان ها را دریافت پول از سوی خانواده هایشان اعلام کرده بودند.

این مسئول امنیتی سودانی البته اعلام نکرد که آیا این افراد، همگی از اتباع اریتره بودند یا در میان آنها اتباع کشورهای دیگر نیز حضور داشتند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟