لوران نونز، وزیر مشاور در امور فرانسه اعلام کرد از ابتدای سال 2018 تا کنون شش توطئه حمله تروریستی در این کشور خنثی شده است.

بر اساس این گزارش، لوران نونز در مصاحبه خود با هفته‌نامه ژورنال دو دیمانش با بیان این مطلب اعلام کرد از نوامبر سال 2013 دست کم پنجاه و پنج طرح حمله افراط گرایان توسط سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه شناسایی و خنثی شده است که از این تعداد شش مورد آن مربوط به امسال است.

لوران نونز در این مصاحبه بر مفید بودن قانون Law امنیت داخلی فرانسه تاکید کرد. این قانون بحث برانگیز در واقع جای حالت فوق العاده ای را گرفت که پس از حملات مسلحانه نوامبر سال 2015 در فرانسه به اجرا گذاشته شده بود.

این مقام فرانسوی تصریح کرد یکی از حملاتی که امسال شناسایی و خنثی شد نتیجه بازرسی ماموران سرویس‌های اطلاعاتی از یک خانه و بررسی اطلاعاتی بود که در این ماموریت جمع‌آوری شد. وی افزود بازداشت دو برادر در تاریخ سی‌ام اکتبر در منطقه لومان در ناحیه سارت موجب شد نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جلوی وقوع یک اقدام خشونت بار را بگیرند.

وزیر مشاور در امور کشور فرانسه با تاکید بر این که هیچگاه خطراتی که کشور را تهدید می‌کند، کاملا از بین نمی رود خاطر نشان کرد نیروهای امنیتی و اطلاعاتی فرانسه چه به لحاظ حقوقی و چه از نظر بودجه شرایطی بهتر از گذشته دارند.

وی تصریح کرد بودجه اداره کل امنیت داخلی فرانسه در سال 2019 حدود بیست میلیون یورو افزایش خواهد یافت و نیروهای آن نیز تقویت خواهند شد. به گفته وی یک هزار و نهصد مورد از ده هزار شغلی که قرار است در نیروهای پلیس Police ایجاد شود به سرویس‌های اطلاعاتی اختصاص خواهد یافت.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 434992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟