روسیه به هواپیمای مسافربری فرانسه اجازه عبور نداد

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، سازمان هواپیمایی روسیه به نام «روس آویاتسیا» اعلام کرد: هواپیمای شرکت هوایی ایرفرانس برای عبور از آسمان روسیه مجوز نداشت.

در گزارش سازمان هواپیمایی روسیه گفته شده است، مدت زمان زیادی بود که از آسمان روسیه برای پرواز هواپیماهای مسافربری از پاریس به مقصد شهر هوشی مین ویتنام استفاده نمی شد.

در ادامه این گزارش گفته شده است که فرانسوی ها از اول ماه نوامبر (پنجشنبه گذشته) مسیر حرکت هواپیماهای خود از پاریس به مقصد هوشی مین را تغییر داده اند و قصد دارند از طریق آسمان روسیه به ویتنام بروند با این وجود هنوز ایرفرانس درخواستی برای عبور از آسمان روسیه نداده است.

در ادامه گزارش گفته شد که به خدمه هواپیمای فرانسوی اعلام شد که روسیه آماده است به سرعت مساله را حل کند اما آنها تصمیم گرفتند پرواز را ناتمام گذاشته و به فرانسه بازگردند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز در تکمیل گزارش اعلام کرد که مسئولان ایرفرانس در مواجهه با مسافران معترض این پرواز، دلیل بازگشت هواپیما از آسمان روسیه به پاریس را مشکل فنی در سامانه رایانه ای ایرفرانس عنوان کرده اند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 432120 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟