رویترز: به خاشقچی مواد مخدر خورانده شده است

رویترز در ادامه گزارش خود آورده است که برای تائید صحت این خبر با سازمان اطلاعات انگلیس تماس گرفته اما اظهارنظری را دریافت نکرده است.

خاشقچی سه‌شنبه هفته گذشته زمانی که برای ثبت‌اسناد مربوط به ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرد، مفقود شد و اکنون هیچ نشانه‌ای از وی در دست نیست.

ریاض که پیش‌تر ورود این روزنامه‌نگار مخالف به کنسولگری را تائید و گفته بود که او بعد از انجام کار از کنسولگری خارج‌شده است، در تناقضی آشکار اکنون مدعی است که نامبرده اساساً به این کنسولگری مراجعه نکرده است.

کنسول سعودی در استانبول که تاکنون نتوانسته است پاسخ مناسبی به افکار عمومی ارائه کند، ادعا کرده است که دوربین‌های این ساختمان در روز وقوع حادثه Incident خاموش بوده است.

منابع خبری ترکیه روز سه‌شنبه تصویری از یک دوربین متعلق به دولت ترکیه را منتشر کردند که خاشقچی را در حال ورود به کنسولگری عربستان در استانبول نشان می‌دهد.

خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به‌عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود.

وی در مقالاتی که در روزنامه واشنگتن‌پست می‌نوشت، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی ریاض با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان انتقاد کرده بود.

رویترز در ادامه گزارش خود آورده است: مقام‌های ترکیه بر این باورند که خاشقچی در داخل کنسولگری به قتل Murder رسیده است.

بر اساس تحقیقات به‌عمل‌آمده از سوی مقام‌های ترکیه، خاشقچی در زمان ورود به کنسولگری یک ساعت اپل در دست داشته که به یک گوشی همراه بیرون ساختمان متصل بوده است.

روزنامه صباح ترکیه روز چهارشنبه گزارش داد که 15 نفر از اعضاء سرویس اطلاعات عربستان نیز پس از خاشقچی وارد کنسولگری ریاض شدند. مقام‌های ترکیه تاکنون این گزارش را تکذیب نکرده‌اند.

در همین حال مقام‌های ترکیه به دنبال نشانی خودرویی هستند که هم‌زمان با دو خودرویی دیگری که از مقابل کنسولگری عربستان به سمت فرودگاه حرکت کرده، راهی مسیر دیگری شده است.

وزیر امور خارجه انگلیس دیروز در گفت‌وگو با همتای سعودی خود هشدار داد که لندن چنین جرائمی را جدی تلقی می‌کند و افزود: تداوم دوستی میان دو کشور به رعایت ارزش‌های مشترک بستگی دارد.

دونالد ترامپ Trump رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اعلام کرد برای پیگیری سرنوشت خبرنگار مفقودشده سعودی، با مقام‌های عربستانی مذاکره خواهد کرد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حادثه ای وحشتناک در باند فرودگاه +عکس

21 قانون سخت و عجیب یک دختر برای دوست پسرش+عکس

فیلم اشک ریختن مردی که همه چیزش را در حادثه ای دلخراش از دست داد+ اگر طاقتش را ندارید نگاه نکنید

ماجرای دختری که بعد از ۲۰ سال به طرز معجزه آسایی خانواده‌اش را پیدا کرد

واکنش دادستان کرج به واگذاری مجدد انبار توقیف شده به دختر وزیر سابق

پشت پرده خبر حمله فرد مسلح به باشگاه زنانه در تبریز

خانم بازیگر زیبا کارگردان بی حیا را رسوا کرد + عکس

دستگیری مرد سرشناس ایرانی در بلژیک + عکس

این 5 مرد با روش تیرباران اعدام شدند!

نقشه زن موقت برای برج ساز مشهور تهرانی + عکس

تجاوز پزشک سرشناس به خانم خبرنگار + عکس

سرنوشت تلخ عروس 12 ساله زاهدان / افشین نمی آمد و من عروس پدر شوهرم بودم!

عکس دنیا ویسی دختر سنندجی که به طرز تلخی فوت کرد

کدخبر: 424294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟