جان کری: از زمان خروج ترامپ از برجام با هیچ مقام ایرانی ملاقات نداشته‌ام

به گزارش رکنا، جان کری، وزیر امور خارجه دولت اوباما در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان در واکنش به جنجال‌های اخیر درباره دیدار او با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که از زمان خروج دولت ترامپ Trump از برجام با هیچ مقامی از ایران دیدار نکرده است.

وی همچنین در پاسخ به واکنش تند مقامات دولت ترامپ به دیدارهای او با ظریف پس از ترک وزارت خارجه و انتقاداتش از خروج آمریکا از برجام گفت: «من انتقاداتم را به عنوان یک شهروند آمریکایی مطرح می‌کنم. اگر آنها (مقامات دولت ترامپ) نمی‌خواهند من حرف بزنم، این موضوع دیگری است.»

جان کری ادامه داد: «اما با این حال و با وجود مخالفت با خروج دولت ترامپ از برجام به شما می‌گویم که از زمان اجرا شدن این تصمیم با هیچ مقامی از ایران دیدار نکرده‌ام، تمام!»

ماه گذشته پس از آنکه جان کری در یک مصاحبه اعلام کرد که از زمان پایان دولت اوباما سه الی چهار بار با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار کرده است، به شدت از سوی مقامات دولت ترامپ مورد انتقاد قرار گرفت و به انجام دیپلماسی مخفیانه برای نجات برجام متهم شد.

وزیر خارجه اسبق آمریکا در بخش دیگری از مصاحبه خود با سی‌ان‌ان با بیان اینکه خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران در راستای منافع آمریکا نبود، گفت دولت ترامپ می‌توانست به‌جای خروج از برجام از آن به‌عنوان اهرم فشار استفاده کند و کشورهای دیگر را مجبور کند که با آمریکا در پاسخگو قرار دادن ایران در برابر برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌‌ای خود همکاری کنند.

جان کری در پایان تصریح کرد: «به نظر من ما با اهرم برجام می‌توانستیم به نتایج بهتری برسیم. اما با خروج از آن و ناراحت کردن دیگران بعید می‌دانم بتوانیم منافع کشورمان را تامین کنیم.»

کدخبر: 422879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟