ترامپ با مکرون درباره ایران صحبت کرد

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ­دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز جمعه در گفتگویی تلفنی به مسائل مختلفی از جمله تجارت، ایران و خاورمیانه پرداختند.

بنابر بیانیه کاخ سفید، سران دو کشور در مورد موضوعات بسیار متنوع تجاری و امنیتی از جمله اوضاع ایران و کل خاورمیانه گفتگو کردند.

کاخ الیزه نیز در بیانیه کوتاه خبری اعلام کرد سران دو کشور در مورد سوریه، ایران و مناقشه صهیونیست‌ها و فلسطینیان صحبت کردند، اما به موضوع تجارت اشاره‌ای نکرد.

ترامپ که در حال گذراندن تعطیلات در باشگاه گلف خود در نیوجرسی است با انتشار پیامی در توئیتر گفت: «گفتگوی تلفنی خیلی خوبی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، داشتم. در مورد مسائل مختلف از جمله امنیت و تجارت صحبت کردم.»

به دنبال آنکه ترامپ Trump تصمیم گرفت بر واردات فولاد و آلومینیوم از فرانسه و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تعرفه وضع کند، آمریکا و اتحادیه اروپا در زمینه تجارت وارد مناقشه شدند.

مکرون و ترامپ به خاطر تصمیم او به خروج از توافق هسته‌ای ایران و وضع مجدد تحریم‌ها علیه این کشور نیز اختلاف نظر دارند. به دنبال تهدید‌های ترامپ، شرکت‌های فرانسوی از جمله توتال، پژو و رنو سرمایه‌گذاری را در ایران متوقف کردند.

فرانسه همچنین در موضوع خاورمیانه با تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت از تل آویو به قدس مخالفت کرد.

 

کدخبر: 406283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟