به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، «استیون سیگال»، ستاره هالیوودی فیلم های اکشن و دوست نزدیک «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به عنوان نماینده ویژه مسکو در امور بشردوستانه با آمریکا انتخاب شد.

یک بازیگر هالیوودی نماینده ویژه روابط بشردوستانه روسیه – واشنگتن شد+تصاویر

سیگال در سال 2016 گذرنامه روسی خود را از شخص پوتین دریافت کرد و شهروند روسیه شد.

یک بازیگر هالیوودی نماینده ویژه روابط بشردوستانه روسیه – واشنگتن شد+تصاویر

یک بازیگر هالیوودی نماینده ویژه روابط بشردوستانه روسیه – واشنگتن شد+تصاویر

وزارت امور خارجه روسیه ضمن اعلام این خبر در صفحه فیس بوک خود نوشت: وظیفه این بازیگر قدیمی توسعه بیشتر روابط روسیه و آمریکا در عرصه اقدامات بشردوستانه  و انسانی شامل فرهنگ، هنر و جوانان است.

وزارت امور خارجه روسیه این اقدام را یک نوع دیپلماسی مردمی توصیف و اعلام کرد سیگال برای انجام چنین وظیفه‌ای هیچ مبلغی دریافت نمی کند.

این ستاره 66 ساله که در بیش از 60 فیلم اکشن از جمله «بالاتر از قانون» و «تحت محاصره» بازی کرده است از این فرصت که وزارت خارجه روسیه برای او در نظر گرفته است «صادقانه» تشکر کرد و گفت: «من همیشه سعی کردم هر کار ممکنی را برای کمک به بهبود روابط روسیه و آمریکا انجام دهم. من بدون اخذ هیچ منصب رسمی این وظیفه را انجام می دهم و این افتخار بزرگی برای من است.»

سیگال اصالت روسی دارد و ضمن دفاع از سیاست های روسیه به طور منظم به این کشور سفر می کرد. او یک کارشناس هنرهای رزمی و دارنده کمربند سیاه دان 7 در رشته آی‌کی‌دو است. اوایل ماه مه، سیگال به مدت 5 سال از ورود به اوکراین منع شد. دولت کی‌یف اعلام کرد سیگال در یک کنسرت در منطقه کریمه شرکت کرده و الحاق این منطقه به روسیه را به رسمیت شناخته است. این بازیگر نیز در واکنش به اقدام دولت اوکراین گفت: من غیر از کمربند سیاه، یک لیست سیاه هم دارم!

کدخبر: 404365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟