گزارش یک گروه حقوق‌ بشری از نسل‌کشتی نظام‌مند مسلمانان روهینگیا در میانمار

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت طبق گزارشی که گروه مدافع حقوق بشر «فورتیفای رایتس» (Fortify Rights) بر اساس شهادت 254 بازمانده،‌ مقام و مددکار اجتماعی در یک بازه زمانی بیست و یک ماهه تهیه کرده و روز پنجشنبه منتشر کرد، «ارتش میانمار عملیاتی برنامه ریزی شده را به طور نظام مند برای نسل کشی مسلمانان روهینگیا» اجرا کرده است.

بر اساس این گزارش 162 صفحه ای، آواره شدن بیش از هفتصد هزار روهینگیایی به بنگلادش در همسایگی میانمار در سال گذشته به دنبال عملیات کشتار همگانی، قتل Murder و تجاوز Rape و به آتش کشیدن روستاها در استان راخین به وسیله ارتش میانمار نقطه اوج ماه ها برنامه ریزی نیروهای امنیتی بود. گروه فورتیفای رایتس در این گزارش به اسامی بیست و دو افسر پلیس Police و ارتش اشاره کرده است که به طور مستقیم در عملیات علیه مسلمانان روهینگیا مشارکت داشتند. این گروه توصیه کرده است شورای امنیت سازمان ملل این افراد را به دیوان بین المللی کیفری ارجاع دهد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش میانمار و مقامات محلی از اکتبر 2016 و به شکل نظام‌مند انواع ابزارها و اجسام نوک تیز را که مسلمانان روهینگیا می توانستند به عنوان وسیله دفاع از خود استفاده کنند، از مناطق محل سکونت روهینگیایی ها جمع‌آوری کردند. از طرف دیگر این نیروها حصارهای اطراف خانه های روهینگیایی ها را برای راحت تر کردن حملات نظامی برچیدند و به بودایی های ساکن استان راخین نیز آموزش های نظامی دادند تا در حملات علیه مسلمانان روهینگیایی شرکت کنند. آنها حتی جریان کمک های بین المللی را به جمعیت قحطی زده روهینگیایی قطع کردند. مهمتر اینکه نیروهای بیشتری به سمت استان شمالی راخین اعزام شدند که محل سکونت بخش اعظم جمعیت روهینگیایی ها بود.

بر اساس گزارش فورتیفای رایتس، دست کم بیست و هفت گردان ارتش میانمار متشکل از یازده هزار سرباز به همراه سه گردان رزمی پلیس با حدود نهصد نیرو در خونریزی هایی که از اوت گذشته شروع شد و هفته ها به طول انجامید، حضور داشتند.

گزارش فورتیفای رایتس خط بطلانی بر این ادعاست که حملات ارتش و نیروهای امنیتی میانمار در واکنش به حملات شبه نظامیان روهینگیا به مراکز پلیس و ارتش در بیست و پنج اوت 2017 بوده است.

ارتش و دولت میانمار بارها حملات و یورش به مسلمانان روهینگیا را عملیات پاکسازی علیه «تروریست های مسلمان» نامیده اند. بسیاری از نظامیان بلندپایه میانمار از جمله ژنرال «مین اونگ هلاینگ» ، فرمانده ارتش این کشور، مدعی آن هستند که ارتش به دنبال حملاتت «ارتش آزادی Freedom بخش آراکان روهینگیا» در اکتبر 2016 و اوت 2017 با خویشتن داری به این حملات واکنش نشان داده است.

گروه فورتیفای رایتس همچنین جامعه و نهادهای بین المللی را به ناتوانی در محکوم کردن قاطع سال ها سرکوب و خشونت علیه مسلمانان روهینگیایی و به طور خاص سوءاستفاده فزاینده در ماه های منتهی به عملیات سال گذشته ارتش علیه روهینگیایی ها متهم می کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / شهادت دو بسیجی در زاهدان

بازگشت خواننده پاپ ایرانی پس از بیماری حنجره +عکس

راز هولناک قتل دختر 10 ساله بوشهری

بلای وحشتناکی که مار کبری بر سر عارف غفوری شعبده باز معروف ایرانی آورد + تصاویر

ماجرای فایل صوتی غیراخلاقی نماینده مجلس با یک زن !

تجاوز وحشیانه خواننده پاپ به دختر تهرانی در دربند + تصاویر و جزئیات دستگیری

زنی در دعوا بینی زنی دیگر را با دندان کند و خورد+ عکس

تجاوز ابوبکر بغدادی به مردان زندانی /  دختر امریکایی از تجاوز وحشیانه گفت

در پارتی شبانه گنده لات های مازندران چه گذشت؟! + جزییات

محمد حسین فنایی در زاهدان شهید شد + جزییات

سم مورچه برای رهایی از غر غر های زنانه + عکس

سلفی تلخ زن و شوهر لاکچری با جسد پسر 4 ماهه شان+عکس

بازگشت خواننده پاپ ایرانی پس از بیماری حنجره +عکس

کدخبر: 399320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟