سید حسن نصرالله: اوضاع در منطقه از سوریه تا یمن به نفع محور مقاومت پیش می‌رود

به گزارش رکنا، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی گفت: اوضاع در منطقه به نفع محور مقاومت از سوریه گرفته تا یمن پیش می‌رود.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد ­اگر برخی‌ها به تغییرات منطقه‌ای برای تشکیل دولت در لبنان دل بسته اند، باید دست از این دل‌بستگی خود بردارند. مشکل تأخیر در تشکیل دولت در لبنان به نبود معیار‌ها ارتباط دارد. سهم‌های وزارتخانه‌ها براساس نتایج انتخابات پارلمانی یا بر اساس میزان مقبولیت مردمی واقعی احزاب مشخص شود. طرف‌ها باید خواسته هایشان را پایین بیاورند و دولت به سرعت تشکیل شود.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه اظهار کرد ­کسی از بازگشت اجباری آوارگان سوری به کشورشان صحبت نکرده است بلکه صحبت از بازگشت امن و داوطلبانه آنهاست. برخی طرف‌ها و برخی سازمان‌های بین المللی و محلی، آوارگان سوری را با دادن اطلاعات غلط و نادرست از بازگشت به کشورشان می‌ترسانند. برای کمک به بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان آماده‌ایم. یک گروه و نیز کمیته‌هایی در حزب الله برای کمک به بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به کشورشان تشکیل داده‌ایم. تمام گروه‌های تروریستی در سوریه در آستانه شکست هستند و بسیاری از آن‌ها به طرح صلح دولت سوریه پیوسته‌اند. نبرد سوریه تنها مربوط به سوریه نیست بلکه مربوط به آینده عراق، لبنان، فلسطین و تمام منطقه است.

سید حسن نصرالله افزود: شواهد نشان می‌دهد ما اکنون وارد یک مرحله آمریکایی-اسرائیلی در منطقه شده‌ایم. نمایندگانی از آمریکا به منطقه آمده‌اند و اعلام "معامله قرن" از سوی دولت ترامپ Trump نزدیک است. در حال حاضر، اولویت اصلی آمریکا در منطقه، حل مساله فلسطین از طریق به اصطلاح "معامله قرن" است. خروج آمریکا از برجام، تهدید اعمال تحریم علیه ایران و اتفاقات رخ داده در سوریه، همه و همه در راستای طرح واشنگتن یعنی معامله قرن است که هدف آن به اصطلاح حل مسأله فلسطین است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: در عملیات اخیر ائتلاف سعودی-اماراتی علیه بندر حدیده در یمن رسانه‌های آن‌ها به دروغ گفتند که تعدادی از نیرو‌های ایران و حزب الله لبنان را کشته یا اسیر کرده‌اند. ما نیرو به یمن اعزام نکرده‌ایم، چون مبارزان یمنی نیازی به نیروی ما ندارند. حتی اگر روزی این مساله به واقعیت تبدیل شود و حزب الله در یمن شهید تقدیم کند، ما به آن افتخار خواهیم کرد و هرگز آن را کتمان نخواهیم کرد. ائتلاف سعودی در تهاجم نظامی اخیر به بندر حدیده یمن با وجود کمک‌های خارجی فراوان، به معنای واقعی کلمه شکست زشتی در میدان نبرد خورد. من وقتی فیلم مقاومت مبارزان یمنی را می‌بینم از خودم خجالت می‌کشم که چرا در میان آن‌ها نیستم. امیدوارم همه کشور‌های عضو ائتلاف سعودی به مانند سودان و مالزی تصمیم بگیرند که از این ائتلاف جدا شوند. همه باید بدانند که یمن تسلیم شدنی نیست.

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان در مرز مکزیک با آمریکا خوی وحشیانه ترامپ را نشان داد.

در حال تکمیل...

 

کدخبر: 393343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟