پلیس Police اسپانیا و یوروپل (پلیس اروپا) روز جمعه اعلام کردند دو باند قاچاق Contraband کودکان و جوانان مغرب به اسپانیا را متلاشی کرده اند.

این منابع اعلام کردند این دو باند با استفاده از جت اسکی، کشتی و کامیون جوانان مغرب را به طور غیر قانونی به اسپانیا قاچاق می‌کردند.

پلیس اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از این دو باند برای قاچاق یک کودک کم سن و سال با قایق از مغرب ۲۰۰۰ یورو درخواست می‌کرد که ممکن بود در صورتی که آب و هوا خوب نباشد، بهای قاچاق تا ۸۰۰۰ یورو نیز افزایش یابد.

بهای قاچاق با جت اسکی ۵۰۰۰ یورو و بهای مخفی کردن کودکان در کامیونی در کشتی که از مغرب به اسپانیا عزیمت می‌کرد, ۲۵۰۰ یورو بود. این گروه به قاچاق بیش از ۱۰۰ مهاجر غیر قانونی متهم است.

پلیس اعلام کرد ۲۲ نفر اعضای این باند از جمله سه کارمند یک بازداشتگاه جوانان را در آستوریاس که به تهیه مدارک جعلی برای عبور مهاجران برای کار غیر قانونی در اسپانیا متهم هستند، بازداشت کرده است.

پلیس همچنین اعلام کرد در عملیاتی جداگانه، یک باند دیگر را که نه تنها کودکان را قاچاق می‌کرد، بلکه کودکانی را که گروه‌های رقیب قاچاق می‌کردند، می‌ربود و در جنگل‌ها یا مخفی گاه‌ها تا زمانی که باجی به آن‌ها پرداخت شود، زندانی Prisoner می‌کرد متلاشی کرده است.

یوروپل در بیانیه خود خاطر نشان کرد، این باند جنایی از خانواده‌های کودکان در مغرب اخاذی می‌کرد و برخی مواقع به تهدید و خشونت متوسل می‌شد تا باج ۵۰۰ یورویی برای آزادی Freedom آن‌ها دریافت کند.

پلیس اسپانیا تصریح کرد ۶ عضو این باند را بازداشت کرده است.

تنگه جبل الطارق به عرض ۱۴ کیلومتر که با قایق در مدت ۳۵ دقیقه می‌توان از آن عبور کرد به مسیری مهم برای مهاجران غیر قانونی تبدیل شده است.

اسپانیا سومین کشور در قاره اروپا است که مهاجران غیر قانونی به آن وارد می‌شوند. شمار مهاجران غیر قانونی که به اسپانیا وارد می‌شوند، به شمار آن‌ها در ایتالیا نمی‌رسد، اما به تعداد مهاجران غیر قانونی که به یونان وارد می‌شوند، نزدیک است.

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از ۲۲۴۰۰ نفر مهاجر غیر قانونی از طریق دریا در سال گذشته به اسپانیا وارد شده اند که سه برابر تعداد مهاجران غیر قانونی است که در سال ۲۰۱۶ به اسپانیا آمده بودند.

تاکنون ۲۲۳ نفر نیز در هنگام عبور از دریا برای رفتن به اسپانیا جان باخته اند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خواننده خارجی حامی اسرائیل در تهران کنسرت می گذارد!

مجری خبر تلویزیون درگذشت

دردسر شوم عیاشی های پدر برای دختر بی نوا در مشهد

شوهرم می خواست زبانم را ببرد که پذیرفتم در خانه اش16 سال زندانی باشم!

2 جوان مرا در دخمه شیطانی آزار دادند / فرهاد نفر سوم بود که دختر جوان را فراری داد! + عکس

قتل عروس همدانی در مقابل چشمان شوهرش + جزئیات

داماد خائن هنگام مراسم عقد عروس را عوض کرد / مهمانان شوکه شدند! + عکس

نیمه شب وقتی بیدار شدم، شوهرم و یک زن غریبه را در حمام دیدم! / اعتراف زن قاتل سریالی گیلان +عکس

3 مرگ عجیب در تهران / نوزادی هنگام ختنه شدن، زن جوان هنگام زایمان و مردی هنگام عمل جراحی لاغری!

دختر 14 ساله بودم که دوستان پدر بی غیرتم مرا تسلیم خود کردند!

واژگونی خودرو شاسی‌بلند راز باغ ویلا را لو داد / 28 شاکی در تعقیب راننده بودند!

مرد شکاک همسایه خود را عقیم کرد / او با زنم در خانه تنها بود! + عکس

دختر 16 ساله در خانه مرد مطلقه صحنه وحشتناکی دید!

کدخبر: 391518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟