سازمان ملل: در سال ۲۰۱۶ دست‌کم ۲.۵۰۰.۰۰۰ نفر قربانی باند‌های قاچاق انسان شده‌اند

به گزاش رکنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، بر اساس انتشار نتایج اولین مطالعات اداره امور جنایی و مواد مخدر Drugs سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۱۶ دست‌کم دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر قربانی باند‌های قاچاق Contraband انسان در جهان شده‌اند. این در حالی است که باند‌های قاچاق انسان بالغ بر ۷ میلیارد دلار از اینگونه عملیات غیرقانونی منفعت مالی کسب کردند.

موضوع قاچاق انسان که در همه نقاط مختلف جهان روی می‌دهد سبب درآمد مالی هفت میلیارد دلاری معادل هزینه آمریکا یا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای کمک‌های بشردوستانه جهانی در سال ۲۰۱۶ برای مقابله با باند‌های قاچاق شده است.

بر اساس گزارش‌ها، ۳۰ مسیر عمده قاچاق انسان در جهان وجود دارد و یافته‌های مطالعاتی نشان می‌دهد در بخش‌های مختلفی از جهان وجود تقاضای فراوان از سوی پناهجویان و آوارگان ناشی از نبود یا کمبود امنیت و مواد غذایی و همچنین تلاش برای رفتن به اهداف و نقاط امن، سبب افزایش تقاضا از باند‌های قاچاق انسان شده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد بسیاری از جریان‌های قاچاق شامل کودکان بدون سرپرست یا جدا شده از دیگر اعضای خانواده احتمالا می‌تواند آسیب‌پذیر و طعمه سواستفاده و انحراف از سوی باند‌های قاچاق انسان و دیگران شوند.

در سال ۲۰۱۶ در حدود ۳۴ هزار کودک جدا شده و بدون سرپرست وارد اروپا شدند که شمار عمده‌ای از آنان به یونان، ایتالیا، بلغارستان و اسپانیا مهاجرت کردند.

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، هر ساله هزاران نفراز آوارگان براثر فعالیت‌های غیر حرفه‌ای باند‌های قاچاق انسان جان خود را از دست می‌دهند.

همچنین بسیاری از آوارگان باند‌های قاچاق قربانی غرق شدن می‌شوند و شماری دیگر به دلیل تصادفات دریایی یا تلاطم امواج آب و طوفان ناپدید می‌شوند.

بر طبق اظهارات مقامات مسئول، شرایط و حوادث Accidents مسیر مرگبار مدیترانه سبب شده است در حدود نیمی از قربانیان باند‌های قاچاق انسان در همین مسیر جان بسپارند.

اگرچه کشتار سازماندهی شده مهاجران بیشترین حادثه‌ای است که در مسیر‌های قاچاق روی می‌دهد، مهاجران قاچاق شده در مقابل شمار دیگری از اقدامات جنایت‌آمیز شامل خشونت، تجاوز، سرقت، آدم‌ربایی، اخاذی و قاچاق فردی افراد نیز آسیب‌پذیر خواهند بود.

در بخشی از گزارش سازمان ملل آمده است از آنجا که در چارچوب ترکیب جنسی مهاجران به نظر می‌رسد اکثر قربانیان باند‌های قاچاق انسان باید از مردان باشند، اما صرف نظر از مسیر‌های عمومی و متداول قاچاق، برخی از مسیر‌ها و بخشی‌هایی از مناطق جنوب شرق آسیا زنان نیز سهم بیشتری در قاچاق مهاجران دارند.

باند‌های قاچاق همچنین با دلایل و انگیزه‌های مختلف از افراد سو استفاده می‌کنند به طور مثال با ازدواج‌های جعلی، استخدام‌های تخیلی، جعل اسناد مسافرتی یا فساد مقامات ارشد، اما می‌توان گفت اکثر فعالیت باند‌های قاچاق از لحاظ فساد مالی در سطوح بالا سازمان یافته هستند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لانه فساد وفحشا با پوشش قهوه خانه بانوان در جیرفت / خواننده مرد زنان را می رقصاند!

جزییات جدید و تکاندهنده از پرونده ربایش و آزار 41 زن ایرانشهری / 4 مرد تحت تعقیب هستند!

شکنجه های بی رحمانه یک دختر در سرویس بهداشتی / عکس این دختر اشک همه را درآورد

اعتراف دختر جوان به آتش زدن امیرعلی 7 ساله در جاده فرودگاه آبادان+ عکس

درگیری مرگبار 3 شرور در نیمه شب تهران با پلیس کلانتری شهر زیبا / زن جوان اعتراف تلخی کرد + عکس

دستگیری نو عروس‌17‌ساله با ملافه خونین در تهران + عکس

پسر کوچکترم با عروس بزرگم ارتباط پنهانی داشت / پسرم را می بخشم!

تهرانی ها این مرد را می شناسید / او ساعت ها می چرخید تا شما را شناسایی کند +فیلم گفتگو و عکس

کشته شدن همسر یک شاهزاده + عکس

ثلاث امروز، فردا اعدام می شود+ عکس

قتل پسر ناشناس پسر 20 ساله در جنوب تهران

استاندارتهران: خبرهایی درباره پیش‌فروش نوزاد شنیده ایم

کدخبر: 389965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟