کشته شدن ۸ تن در دور جدید ناآرامی‌های نیکاراگوئه

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بحران در این کشور آمریکای لاتین بیش از دو ماه است که جریان دارد و دستکم ۱۷۰ تن در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

ناآرامی صبح روز شنبه در نیکاراگوئه چند ساعت پس از آن آغاز شد که دنیل اورتگا، رئیس جمهوری و معترضان توافقی را برای پایان دادن به این ناآرامی ها امضا کردند، بلوک‌های مسدود کننده خیابان‌ها را برداشتند و اجازه بررسی‌ها درباره کشته شدن افراد در این ناآرامی‌ها را به ناظران خارجی دادند.

مایکل هیلی، رئیس اتحادیه تولیدات کشاورزی، دولت و نیروهای امنیتی را مقصر کشته شدن شش تن شامل دو کودک در نتیجه به آتش کشیده شدن منزل آنها در ماناگوآ، پایتخت می‌داند. دو تن دیگر نیز در تیراندازی نیروهای امنیتی و پلیس Police کشته شدند.

این درگیری‌ها در حالی آغاز شد که روند گفت‌وگوها در حال انجام بود و دولت و رهبران مدنی توافق کردند تا کارگروه‌هایی را برای بحث درباره پیشنهادهایی شامل ایجاد اصلاحات دموکراتیک ایجاد کنند. مذاکرات روز دوشنبه از سر گرفته می‌شود.

لوئیس آلماگرو، رئیس سازمان کشورهای آمریکایی در توئیتی نوشت که این سازمان اقدامات و ناآرامی های اخیر را که یک جنایت Crime علیه بشریت است، محکوم می کند.

 

کدخبر: 389565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟