نوبت پاکسازی سنجار و قندیل فرا رسیده است

اردوغان در اجتماع انتخاباتی در شهر زونگولداغ ترکیه اظهار کرد: 'عفرین سوریه را با نابودی چهار هزار و پانصد تروریست Terrorist پاکسازی کردیم و در ادامه اقدامات لازم برای نابودی سایر باتلاق های تروریستی را انجام خواهیم داد.'

وی افزود: عملیات 2 سال اخیر ارتش ترکیه کمر گروه های تروریستی را شکسته و امروز در راستای نابودی کامل آنها، نوبت پاکسازی ارتفاعات قندیل و سنجار در شمال عراق فرا رسیده است.

وی تاکید کرد: ما به هیچ عنوان به کسی اجازه تجاوز Rape به خاک کشور خود را نمی دهیم و به تهدید کنندگان امنیت ملی حمله می کنیم به طوری که در صورت لزوم وارد قندیل شده و مرحله به مرحله سر این مار خطرناک را که 34 سال علیه ملت ما حرکت کرد، قطع خواهیم کرد.

روز گذشته نیز بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور در شمال عراق حضور دارند و احتمال تصرف ارتفاعات قندیل وجود دارد.

وی هدف از عملیات ارتش ترکیه در شمال عراق را 'مبارزه با گروه های تروریستی و عوامل حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)' اعلام و تاکید کرد: هر جا که تهدیدی علیه ترکیه باشد، آنجا برای ترکیه هدف به شمار می رود.

شهر سنجار که در شمال عراق و در نزدیکی مرزهای ترکیه قرار دارد، از سال ۲۰۱۵ توسط نیروهای مبارز کرد از تصرف داعش ISIS آزاد شد، ولی ادامه حضور نیروهای کُردی در آن منطقه باعث اختلاف میان ترکیه و عراق شد به طوری که اردوغان با ادعای حضور نیروهای پ.ک.ک در این منطقه، پس از حمله به عفرین در شمال سوریه، سنجار را یکی از اهداف بعدی عملیات ارتش ترکیه اعلام کرد.

ارتفاعات قندیل در شمال عراق بین مرز ایران و عراق و حدود 100 کیلومتری مرزهای ترکیه واقع شده و دارای چند کوه بالای سه هزار متری با صخره ها و دره های سخت گذر است.

بنا به ادعای ترکیه، این منطقه محل استقرار عناصر گروه های پ.ک.ک و پژاک بوده و ارتفاعات قندیل را از جمله مناطق آموزش و هدایت گروه های تروریستی به خاک خود اعلام کرده و اغلب از طریق هوایی به منطقه حمله کرده ولی در مهار گروه پ.ک.ک در منطقه ناموفق بوده است.

 

کدخبر: 386616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟