ایران محور اصلی گفتگوی پمپئو و نتانیاهو

به گزارش رکنا، به نقل از جروزالم پست، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، یکشنبه (امروز) برای دیدار و گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره نقش ایران در منطقه و همچنین برنامه هسته‌ای این کشور، وارد سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

بریان هوک، مشاور سیاسی ارشد پمپئو، در ریاض اعلام کرد: برنامه موشکی ایران موضوع اصلی گفتگوهای وزیر خارجه آمریکا هم با مقامات عربستان و هم مقامات اسرائیل خواهد بود.

مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا همچنین به بحث درباره تغییر در توافق هسته‌ای ایران با همتایان اروپایی خود پرداخت و مدعی شد برنامه موشکی ایران یک «تهدید» برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

او در ادامه از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها خواست تا با اعمال تحریم برنامه موشکی، ایران را محدود کنند. هوک در این باره گفت: ما همه کشورهای دنیا را بر اعمال تحریم علیه هر شخص یا نهادی که با برنامه موشکی ایران ارتباط می‌یابد، ترغیب می‌کنیم و این موضوع بخش عمده گفتگوها با کشورهای اروپایی بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است 12 ماه می درباره سرنوشت برجام و اعمال دوباره تحریم‌های اقتصادی واشنگتن بر ضد تهران تصمیم گیری کند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدتهاست که مخالفت خود را با توافق هسته‌ای ایران ابراز کرده است.

رئیس سابق سازمان سیا که روز پنج شنبه گذشته به عنوان جایگزین رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا، سوگند یاد کرد، بلافاصله روز جمعه در نشست ناتو در بروکسل شرکت کرد. پمپئو در اولین سفر خارجی خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا، روز شنبه وارد پایگاه هوایی ملک سلمان در ریاض شد و مورد استقبال عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان و دیگر مقامات دولتی سعودی قرار گرفت. قرار است وزیر خارجه آمریکا در زمان ورود به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با نخست وزیر این رژیم سخنرانی داشته باشد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی درست دو هفته پیش از برنامه انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس صورت می‌گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟