آمادگی ایران برای کمک به کاهش تنش در کشمیر

سخنگوی وزارت امور خارجه، با ابراز تاسف از بروز درگیری های اخیر در کشمیر طرفین را به خویشتنداری دعوت کرد.
بهرام قاسمی ضمن ابراز تاسف از نا آرامی های اخیر در کشمیر که منجر به کشته و زخمی شدن عده‌ای از شهروندان شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که در راستای منافع مردم کشمیر باشد، حمایت کرده و آمادگی دارد در صورت درخواست طرفین گامهای موثری برای کاهش تنش بردارد.
در پی درگیری‌های شدید روز یکشنبه( اول آوریل) میان معترضان و نیروهای دولتی در بخش تحت کنترل هند کشمیر، دست کم ۲۰ نفر کشته و ۷۰ نفر دیگر زخمی شدند.
براین اساس، در این درگیری‌ها نیروهای هندی به سوی معترضانی که سنگ پرتاب می‌کردند تیراندازی کردند و دست‌کم چهار غیرنظامی کشته شدند.به گفته مقام‌های کشمیر، روز گذشته مرگبارترین روز این منطقه ناآرام در طی سال‌های اخیر بود.
منظقه کشمیر در چند دهه گذشته منطقه‌ای مورد مناقشه میان هند و پاکستان و شاهد درگیری‌های خونین زیادی بوده است.در درگیری‌های دیروز علاوه بر غیرنظامیان، سه سرباز هندی و ۱۳ نفر از اعضای احتمالی گروه‌های شبه نظامی هم کشته شدند.بسیاری از ساکنان غیرنظامی کشمیر از جدایی‌طلبان حمایت می‌کنند که خواهان استقلال Esteghlal یا پیوستن این منطقه به پاکستان هستند.
در پی ناآرامی‌های روز یکشنبه نیروهای امنیتی در حال آماده‌باش برای خشونت‌های احتمالی بیشتر هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 369938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟