روزنامه الخبر الجزایر امروز سه شنبه در این خصوص نوشت، یگان مبارزه با جرایم سایبری پلیس Police الجزایر متوجه فعالیت مشکوک 11 نفر شد که از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و مسنجر و دیگر وسایل ارتباطی با هم و سران گروه های تروریستی مانند داعش ISIS در عراق و سوریه در ارتباط بودند و پس از بررسی های دقیق مشخص شد آن ها از تروریست Terrorist ها و فعالیت هایشان حمایت و برای آن تبلیغ می کنند.

یک منبع امنیتی الجزایری در این خصوص گفت، این افراد از طریق برخی شبکه های ارتباطی و پیام رسان کدگذاری شده که ردیابی آن دشوار است ،با عناصر تندرو و داعشی ها در خارج از الجزایر در ارتباط بودند .

منابع الجزایری اعلام کرده اند نیروهای امنیتی 9 نفر از این گروه را که سن آن ها بین 25 تا 38 سال بود دستگیر کردند و از آن ها چندین دستگاه تلفن همراه و دیگر وسایل ارتباطی پیشرفته کشف و ضبط کردند.

این منابع افزودند، قاضی Judge دادگاه معسکر پس از تحقیقات اولیه دستور بازداشت موقت این افراد را به اتهام تاسیس یک گروه تروریستی برای ضربه زدن به امنیت و ثبات الجزایر و مشارکت در اعمال تروریستی و همچنین تمجید از آن صادر کرد.

معسکر در 420 کیلومتری جنوب غرب الجزیره قرار دارد.

الجزایر در دهه نود قرن گذشته به مدت حدود 10 سال با مشکل حملات تروریستی مواجه بود که طی آن حدود 200هزار نفر کشته شدند اما پس از آن با طرح ابتکاری «عبدالعزیز بوتفلیقه »رئیس جمهوری این کشور تحت عنوان «آشتی ملی» موفق شد بحران امنیتی را حل و فصل کند و با این سیاست شمار زیادی از فریب خوردگان به آغوش جامعه بازگشتند.

اکنون نیز برخی از عناصر مسلح باقیمانده از آن دوران در مناطق صعب العبور الجزایر حضور دارند و در جهت افکار خود تبلیغ می کنند اما ارتش و نیروهای امنیتی الجزایر فرصت فعالیت آزادانه را از آن ها گرفته اند.

با قدرت گرفتن برخی گروه های تروریستی در عراق و سوریه، برخی از افراد کم اطلاع در کشورهای مختلف و از جمله الجزایر فریفته تبلیغات آن ها شده اند و به همین دلیل گفته می شود در کنار نبرد در میدان های جنگ با این گروه های تروریستی ، کشورها باید در میدان فرهنگی نیز با اینگونه افکار تندروانه مبارزه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟