به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، شخصی ناشناس یک وسیله انفجاری را که احتمالاً یک نارنجک دست‌ساز بوده به داخل ساختمان سفارت آمریکا در «پودگوریتسا»، پایتخت مونته‌نگرو انداخت و سپس خودش را منفجر کرد.

دولت مونته‌نگرو در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «یک شخص در محل سفارت آمریکا حمله انتحاری انجام داد. کمی قبل از اینکه این شخص خودش را منفجر کند یک وسیله انفجاری را به داخل ساختمان سفارت آمریکا پرتاب کرد».

در این پیام آمده است: «احتمالاً این وسیله انفجاری یک نارنجک دست ساز بوده است». تحقیقات پلیس Police در این رابطه ادامه دارد.

به گزارش عکاس رویترز یک خودروی پلیس این خیابان را مسدود کرده است اما خسارتی به چشم نمی‌خورد. این سفارت‌خانه از شهروندان آمریکایی خواسته تا اطلاع ثانوی مراقب باشند و در محل حاضر نشوند. در توییت این نهاد آمده است: «در پایتخت مونته‌نگرو وضعیت امنیتی فوق‌العاده برقرار است و سفارت آمریکا در پودگوریتسا به شهروندان این کشور توصیه کرده تا اطلاع ثانوی از حضور در سفارت خودداری کنند».

رسانه‌های مونته نگرو پیشتر اعلام کردند این حمله کمی قبل از نیمه شب رخ داده است. مونته‌نگرو یکی از کوچکترین جمهوری‌های یوگوسلاوی سابق است و بیست و نهمین کشوری است که در ماه مه گذشته به ناتو پیوست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 359695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟