وزارت خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) در واکنش به محکوم شدن یک بانک‌دار سابق ترکیه‌ای در آمریکا به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران، تمام روند دادرسی را « سیاسی» توصیف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه با تاکید بر اینکه حکم دادگاه آمریکا علیه این بانکدار سابق، «غیرعادلانه و تاسف‌بار» است، آمده است که روند دادرسی برپایه مدارک جعلی بود که تحت تاثیر بهره‌برداری‌های سیاسی نیز قرار گرفت.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» آنکارا همچنین حکم دادگاه آمریکا را دخالت در امور داخلی ترکیه خوانده و از واشنگتن خواست هرچه سریعتر این تصمیم خود را اصلاح کند.

وزارت خارجه ترکیه همچنین افزود که آمریکا از چندین نفر از اعضای گروه تروریستی «فتح‌الله گولن» به عنوان شاهد استفاده کرد که آنها نیز ادعاها و مدارک دروغین ارائه دادند.

«بکر بوزداغ» معاون نخست وزیر ترکیه نیز در واکنش به این امر گفت تصمیم دادگاه آمریکا هیچ ارزش قانونی برای ترکیه ندارد و بر خلاف قوانین بین‌المللی است.

«مهمت هاکان آتیلا» معاون پیشین بانک خلق ترکیه (هالک‌بانک) شامگاه چهارشنبه در دادگاه فدرال نیویورک در 5 اتهام مربوط بح دور زدن تحریم‌های ایران، مجرم شناخته شده و محکوم گردید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟