ترامپ: باید به روش شکست‌خورده صبر استراتژیک درباره کره شمالی پایان دهیم

به گزارش گروه سیاسی رکنا، دونالد ترامپ Trump عصر چهارشنبه به وقت محلی در اظهارات مطبوعاتی خود افزود: رئیس جمهوری چین هم باور دارد که کره شمالی تهدیدی برای پکن نیز هست و قرار است به ما در مهار کره شمالی کمک کند.

وی ادامه داد: با نخست وزیر ژاپن توافق کردیم که شبه جزیر کره باید خالی از سلاح اتمی باشد و کره جنوبی نیز همچون ژاپن پذیرفت که تسلیحات بیشتری از ما برای محافظت از خود در برابر کره شمالی خریداری کند.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که در کره جنوبی، حقایق را درباره شرارت های کره شمالی بازگو کردم، گفت: این را روشن کردم که اجازه نخواهیم داد این دیکتاتوری منحرف، جهان را گروگان hostage بگیرد.

ترامپ اضافه کرد: کره جنوبی پذیرفته که با ما در تحریم کره شمالی همراه باشد و ما نمی توانیم کره شمالی با برنامه موشکی و اتمی را بپذیریم.

وی با بیان این که هدف سفر من به آسیا، اتحاد جهانی علیه کره شمالی هسته ای بود، یادآور شد: من در سفر به کره جنوبی از همه از جمله چین خواستم تجارت با کره شمالی را متوقف کنند تا پیونگ یانگ را خالی از سلاح اتمی کنیم.

ترامپ با اظهار این که در هر سفری ضمن دفاع از امنیت خودمان به دیگران یادآور شدم که شریکی مطمئن برای دوستانمان هستیم، مدعی شد: ما کشوری هستیم که به ارزش های مان اعتماد داریم و درباره آنها معامله نمی کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به موضوع مبارزه با تروریسم هم گفت: ما مشتاقانه از کشورهای دنیا دعوت می کنیم به آمریکا بپیوندند تا علیه تروریسم مبارزه کنیم.

ترامپ خطاب به آمریکایی ها که در انتخابات اخیر مقامات محلی نامزدهای دموکرات را برای خود برگزیدند و نظرسنجی ها نیز حکایت از کاهش محبوبیت وی دارد، گفت: شهروندان من، آمریکا به مسیر اصلی بازگشته و آینده روشن تر است.

وی درباره روابط تجاری با کشورها هم گفت: با رهبران جهانی صحبت کردم و آنها هم همچون من قبول دارند که سازمان تجارت جهانی به یک بازنگری اساسی نیاز دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 328413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟