تلاش بنگلادش برای عقیم‌سازی مسلمانان روهینگیایی

این منطقه میزبان یک میلیون مهاجر از اقلیت مسلمان روهینگیایی است و بیشتر تلاش‌ها برای کنترل زاد و ولد در کمپ‌های پرجمعیت آن ناکام مانده است.

به نقل از گاردین، بیش از ۶۰۰ هزار روهینگیایی از زمان آغاز سرکوب نظامی در میانمار در ماه اوت وارد بنگلادش شده‌اند.

این موج جدید پناهجویان به صدها هزار روهینگیایی دیگر پیوستند که در جریان خشونت‌های پیشین از ایالت راخین در غرب میانمار فرار Escape کرده بودند.

اکثر این مسلمانان در شرایط نابسامان زندگی می‌کنند و دسترسی آنها به غذا، وسایل بهداشتی و یا تاسیسات درمانی محدود است؛ لذا مقام‌های محلی بنگلادش نگرانند که فقدان تنظیم خانواده بیش از پیش منابع را از بین ببرد.

رئیس سرویس تنظیم خانواده در منطقه کوکس بازار Store که محل استقرار کمپ‌هاست، می‌گوید روهینگیایی‌ها آگاهی اندکی درباره کنترل جمعیت دارند.

او با اشاره به فقدان آموزش در میانمار که این مسلمانان را مهاجران غیر قانونی می‌داند و دسترسی آنها به بسیاری از خدمات را غیر ممکن می‌کند، افزود: جامعه مسلمانان روهینگیایی عامدانه کنار گذاشته شدند. خانواده‌های بزرگ در کمپ‌ها عادی است و برخی از والدین تا ۱۹ فرزند دارند و بیشتر مردان روهینگیایی هم بیش از یک همسر دارند. ما از دولت خواسته‌ایم تا طرحی را برای وازکتومی مردان و توبکتومی زنان به اجرا درآورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 321637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟