راهکار رفع مشکلات شناسایی سنسور اثر انگشت گوشی

گوشی‌های هوشمند به سنسور اثر انگشت مجهز شده اند.

به گزارش رکنا، بسیاری از افراد سال‌هاست با مشکلاتی در شناسایی اثر انگشت خود در حسگر‌های گوشی‌های هوشمند اندرویدی دست و پنجه نرم می‌کنند. خبر خوب این است که چند راه حل برای رفع این مشکل و شناسایی بهتر اثر انگشت وجود دارد.

اگر شما هم به استفاده از حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی عادت دارید، ممکن است متوجه برخی ایرادات در شناسایی انگشت شده باشید. درست است که ناخوانایی اثر انگشت برای این حسگر معمولاً با تلاش مجدد رفع می‌شود؛ اما به هر حال این موضوع سبب تأخیری هر چند کوتاه در باز شدن قفل گوشی شما خواهد شد که خوشایند برخی کاربران نیست.

مشکل شناسایی اثر انگشت در کجاست؟

در واقع ممکن است اثر انگشت شما هنگام کار با دست و انگشتان، فرسوده شده یا تغییر شکل دهد. البته این بدان معنی نیست که می‌توان از این تغییرات برای تغییر کلی اثر انگشت و رهایی یافتن از جرایم قضایی سوء استفاده کرد؛ بلکه زخم‌ها، بریدگی و سایش سر انگشتان تنها می‌تواند به اندازه‌ی کافی، شناسایی اثر انگشت توسط این حسگر گوشی را دچار تداخل کند.

به طور معمول، افرادی با شغل‌های فنی یا ورزشکار‌های رشته‌های سنگین از جمله صخره‌نوردی و بدن‌سازی در دسته کسانی هستند که اغلب با این مشکل مواجه می‌شوند. اما راه‌حل چیست؟

انگشت میانی را به حسگر گوشی بشناسانید

شاید کمی زمان ببرد تا بتوان به استفاده از انگشت میانی برای حسگر اثر انگشت عادت کرد اما تجربه ثابت کرده است که این انگشت در کار با دست از سایش و آسیب پذیری کمتری برخوردار است؛ به علاوه اینکه استفاده از این روش برای گوشی‌های اندروید با حسگر در پشت گوشی راحت‌تر است.

از کنار انگشتان استفاده کنید

بجای سر انگشتان، از کنار انگشت (خصوصاً انگشت شست) استفاده کنید. این بخش نیز علاوه بر اینکه آسیب‌پذیری نسبتاً کمتری را داراست، برای گوشی‌های با حسگر اثر انگشت در کنار قاب نیز مناسب‌تر خواهد بود.

ثبت مکرر اثر انگشت در طول زمان

در این ترفند با ثبت مکرر اثر انگشت خود در طول زمان می‌توانید زخم‌ها و تغییرات سر انگشتان خود را به سیستم بشناسانید و دیگر نیازی به تغییر انگشت خود برای باز کردن قفل گوشی نخواهید داشت.

کدخبر: 727953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟