قابلیت جدید واتساپ برای رمزگذاری پیام ها و پشتیبان گیری + عکس
واتساپ در حال بروزرسانی است. در تازه ترین فناوری واتساپ امکان رمزگذاری پیام ها و پشتیبان گیری وجود دارد.

به گزارش رکنا ، مسئولان واتساپ اعلام کرده اند که در حال کار روی این فناوری هستند که پشتیبان گیری شما را به صورت مستقل رمزگذاری می کند و می‌گوید که در آخرین به روزرسانی بتا در Android (۲.۲۱.۱۵.۵)، این سیستم فعال شده است.

هنگامی که از شبکه اجتماعی WhatsApp استفاده می‌کنید پیام‌های شما از انتها رمزگذاری می‌شوند، این بدان معناست که چشمان کنجکاو به راحتی نمی‌توانند آنچه را که در پیام رد و بدل می‌شود را ببینند و فقط افرادی که در آن گپ و یا گفتگو وجود دارند از محتوای ارسالی مطلع هستند.

با این حال، اگر بتوانید یک نسخه پشتیبان را در فضای ابری ذخیره کنید، مقامات می‌توانند با استفاده از موتور‌های جستجو و یک گشت و گذار ساده در Google Drive یا iCloud دسترسی به داده‌ها را برای کاربران فراهم کنند تا اگر به اطلاعات نیاز داشتند، ولی آن‌ها را فراموش و یا گم کرده بودند و یا به دلیل پر بودن فضای ذخیره سازی گوشی‌های هوشمندشان داده‌ها از بین رفته بود دیگر نگرانی نداشته باشند و با خیال راحت بتوانند به آن چیزی که مورد نیازشان هست دسترسی پیدا کنند.

اما WABetaInfo قبلاً گزارش داده بود که مسئولان WhatsApp در حال کار روی این فناوری هستند که پشتیبان گیری شما را به صورت مستقل رمزگذاری می کند و می‌گوید که در آخرین به روزرسانی بتا در Android (۲.۲۱.۱۵.۵)، این سیستم فعال شده است. در همین زمینه با انتخاب تاریخچه چت و رسانه پیام‌های ارسالی یا دریافتی تان به طور ایمن پشتیبان گیری می‌شود.

00

01

اگر رمز خود را فراموش کنیم چه می شود؟

نکته دیگری در این باره وجود دارد که اگر رمز عبور خود را فراموش کنید یا کلید بازیابی ۶۴ رقمی را گم کنید، دستیابی به پیام‌های رمزگذاری شده برای همیشه قفل می‌شوند و شبکه اجتماعی WhatsApp هم نمی‌تواند به شما کمک کند وارد شوید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد گروه آزمایش بتا شوید یا منتظر بمانید تا این قابلیت برای همه در دسترس قرار گیرد.

03

این سرویس متعلق به فیس بوک بوده و همچنین در حال آزمایش نسخه‌ای از نرم افزار است که در چندین دستگاه کار می‌کند و رمزگذاری را حفظ می‌کند، خواه یک تلفن درگیر آن باشد یا نه. اگر در نسخه بتا هستید، نسخه خود را به دقت بررسی کنید، زیرا پست‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی حاکی از گسترش تست‌های رمزگذاری بسته ها و پست هاست که افراد بیشتری را در بر می‌گیرد.

به هر حال وجود چنین قابلیتی می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی که همیشه با میزان فضای ذخیره سازی دستگاه‌های دیجیتالی شان مشکل داشته و در عین حال اطلاعات ارزشمند و مهمی در اختیار دارند که نمیتوانند آن‌ها را حذف کنند بسیار مفید خواهد بود.

منبع : جی پلاس

کدخبر: 707185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟