تویوتا ربات عیب یاب ساخت + عکس

ربات خانگی عیب یابی شده توسط تویوتا ساخته شد. شرکت تویوتا ربات خانگی را ساخته که توانایی تشخیص سطوح شیشه‌ای و منعکس کننده را دارد.

به گزارش رکنا ، ظاهراً، سطوح شفاف و انعکاسی برای ربات‌ها گیج کننده است و این مشکلی است که شرکت‌ها باید بر آن غلبه کنند. تویوتا راه حلی برای این مسئله ایجاد کرده و ویدیویی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد یک ربات میز‌ها و سایر سطوح را تمیز می‌کند البته این در حالی است که فیلم را خود ربات ضبط کرده است.

رباتی که هندسه سه بعدی صحنه را درک می‌کند

همانطور که این شرکت توضیح می‌دهد، "اکثر ربات‌ها طوری برنامه ریزی شده‌اند که به اجسام و هندسه مقابل خود واکنش نشان دهند" و نمی‌توانند بین جسم واقعی و انعکاس آن تفاوت قائل شوند. چیزی به اندازه لیوان یا توستر براق، معمول می‌تواند مانع انجام صحیح وظایف ربات‌های ساخته شده برای خانه، شود. شرکت تویوتا می‌گوید با توسعه یک روش آموزش نوین که به ربات‌ها اجازه می‌دهد "هندسه سه بعدی صحنه را درک کنند و همچنین اشیا و سطوح را تشخیص دهند"، این مشکل را برطرف کرده است.

در ویدئو، ربات تویوتا مشاهده می‌شود که هندسه سه بعدی عناصر مختلف را در یک خانه مشاهده می‌کند و به او اجازه می‌دهد انواع مختلف تمیزکاری مانند میز‌ها و پیشخوان‌ها را تشخیص دهد. حتی می‌تواند عینک‌های شفاف را تشخیص داده و به کناری ببرد.

آموزش ربات‌ها برای درک نحوه کار در محیط خانه

ماکس باجراچاریا، معاون رباتیک شرکت TRI گفت: " آموزش ربات‌ها برای درک نحوه کار در محیط خانه، به دلیل تنوع و پیچیدگی خانه‌‌های ما که کار‌های کوچک می‌توانند به چالش‌های بزرگ تبدیل شوند، چالش‌های ویژه‌ای ایجاد می‌کند. " هدف تیم باجراچاریا توسعه توانایی‌های رباتیک برای تقویت توانایی‌های انسانی است، به طوری که ماشین آلات می‌توانند به افراد سالمند کمک کنند. این پیشرفت گامی بزرگ در جهت دستیابی به این هدف است.

کدخبر: 699923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟