مبارزه گوگل با اخبار جعلی

شرکت گوگل در رویداد Google I / O در مورد ویژگی جستجوی جدیدی صحبت کرد که از شما در برابر اخبار جعلی محافظت می‌کند.

به گزارش رکنا، با وجود پیشرفت تکنولوژی مردم هنوز نگران انتشار اخبار جعلی هستند. برای جلوگیری از گسترش شایعات و اطلاعات غلط، هفته گذشته شرکت گوگل در رویداد Google I / O در مورد ویژگی جستجوی جدیدی به نام "درباره این نتیجه" صحبت کرد که به شما کمک می‌کند اطلاعات بیشتری در مورد منبع نتایج جستجو به کاربران ارائه دهید. در زیر یک وب سایت در یک لیست نتایج جستجو، کاربران می‌توانند ببینند که چگونه یک سایت خودش را توصیف می‌کند، نظر دیگران درباره آن چیست و پیوندی به صفحه ویکی پدیا قرار دارد.

ایده این است که به کاربران کمک کند تصمیم بگیرند که آیا می‌توانند به منبع خاصی اعتماد کنند یا نه. کسانی که به جستجوی گوگل اعتماد می‌کنند می‌توانند از اطلاعاتی که درباره یک منبع خاص دریافت می‌کنند، برای تصمیم گیری در مورد قابل اعتماد بودن یا نبودن آن، استفاده کنند.

منابع قابل اعتماد در جستجوی گوگل

بدیهی است سایت‌هایی که می‌توان برای ارائه اطلاعات به آن‌ها اعتماد و استناد کرد، همان سایت‌هایی هستند که شما می‌خواهید از آن‌ها در جستجوی گوگل، اطلاعات جمع آوری کنید. گوگل می‌گوید اگر با جستجو، اطلاعاتی را از منبعی که قبلاً هرگز در مورد آن نشنیده‌اید دریافت کنید، "درباره این نتیجه" می‌تواند آرامش خاطر را در آن زمینه برای شما فراهم کند، مخصوصاً اگر به دنبال چیز مهمی مانند اطلاعات بهداشتی یا مالی هستید.

چگونه جستجوی گوگل از شما در برابر اخبار جعلی محافظت می‌کند؟

اگر سایتی صفحه ویکی پدیا نداشته باشد، گوگل می‌گوید که زمینه دیگری از جمله تاریخی که سایت برای اولین بار در گوگل ثبت شده است را به شما نشان می‌دهد. این ویژگی در ابتدا توسط گوگل در یک پست وبلاگی در اول فوریه اعلام شد و در اواخر این ماه برای همه نتایج در زبان انگلیسی با سایر زبان‌ها که بعداً این ویژگی را دریافت می‌کنند، راه اندازی می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟