با تکنولوژی های عجیب و جدید آشنا شوید

این روزها تکنولوژی در زندگی بشر حرف اول را می‌زنند در این گزارش به بررسی برخی تکنولوژی‌ها که مورد سوءاستفاده بشر قرار می‎گیرند می‌پردازیم.

به گزارش رکنا ، امروزه تکنولوژی زندگی ما را دگرگون کرده است ولی در این میان بعضی از اختراعات جالبی به چشم می‌خورد که علی رغم گستردگی کم خود در دنیا، مزیت فراوانی دارند چه بسا با گذر زمان و تولید انبوه آن‌ها می‌توان آینده متفاوتی را با این نوآوری‌ها پیش‌بینی کرد. در این میان گاهی فناوری‌ها هم دست‌مایه سوءاستفاده بعضی از افراد و سازمان‌ها می‌شوند که برای مقابله با آن‌ها باید احتیاط های لازم را به‌کار برد و در کنار آن قوانینی برای کنترل آن‌ها وضع کرد.

10- گوینده‌ها در فروشگاه:

تصور کنید وارد یک فروشگاه بزرگ می‌شوید و به جای فروشنده‌ها برای تبلیغ کالاها از صداهایی استفاده می‌شود .شرکتی به نام Holosonics یک فناوری به نام Audio Spotlight system ایجاد کرده است که با استفاده از بلندگوهای کوچک صدا را به یک پرتو بسیار باریک متمرکز می‌کند. فرکانس های اولتراسونیک برای شنیدن گوش انسان بسیار زیاد است اما با عبور صدا از بلندگوهای سیستم Audio Spotlight ، هوا صدا را تحریف کرده و آن را قابل شنیدن می‌کند. این روش برای تبلیغات در فروشگاه مناسب است ، اما برای شنیدن آن باید در جای درست بایستید.

2.دستکاری DNA :

همانطور که می‌دانید کروموزوم‌های ما توانایی ترمیم خود را دارند، اما به ندرت بیماری‌های ژنتیکی‌ای دیده می‌شود که زندگی را برای افراد سخت می‌کند و دانشمندان با شناسایی ژنوم انسان درصدد اصلاح و ترمیم DNA‌های ناقص بیماران ژنتیکی هستند. در یک سناریو زیست شناسان در آینده‌ای نزدیک می‌فهمند که چگونه ویروس‌ها و باکتری‌ها را برای درمان‌های سفارشی که تومور‌های سرطانی را کوچک می‌کنند یا موج زوال عقل را برعکس می‌کنند، برنامه ریزی کنند.

8: جنگ سایبری:

در سال ۲۰۱۳، جیمز کومی، مدیر اف بی آی پیش بینی کرد که به زودی حملات سایبری به عنوان بزرگترین تهدید برای امنیت داخلی از تروریسم سنتی بین المللی پیشی گیرند. با حملات سایبری می‌توان سیستم‌های پیچیده و برنامه ریزی‌های مدیریتی مانند حمل و نقل و انتقال آب و برق را در منطقه‌ای مختل کرد در نتیجه برای محافظت از آن‌ها به امنیت بالایی نیاز است.

7.هوش مصنوعی:

با اینکه پیشرفت زیادی در این زمینه صورت گرفته اما هنوز کامپیوتر های معمولی از صحنه خارج نشدند شاید بهتر باشد بگوییم به خاطر جایگاه به‌خصوصی که دارند حذف شدنی نیستند. در سال 1993، ورنور وینگه، استاد ریاضیات در دانشگاه ایالتی سن دیگو، تکنولوژی را با عنوان تکینگی پیشنهاد داد که با کمک این روش شبکه های رایانه ای می‌توانستند از طریق هوش مصنوعی پیشرفته از خود آگاهی یابند.

پیشرفت های بیولوژیکی ممکن است چنان پیچیده باشد که پزشکان حتی بتوانند هوش انسان را مهندسی کنند. این احتمال وجود دارد که هوش مصنوعی به ماشین ها اجازه دهد دنیا را تصاحب کنند. هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین سناریویی واقعاً اتفاق بیفتد و محدودیت های فناوری ممکن است از آن جلوگیری کند. هنوز این ایده که ماشین ها ممکن است روزی تصمیم بگیرند که ما انسان ها بی فایده هستیم و ترتیب تخریب ما را بدهند ، چیزی وحشتناک است.

6.عینک گوگل:

عینک گوگل پیشرفته دارای دوربین داخلی و نمایشگر پاپ آپ است. باید گفت متأسفانه شاید تهدیدهای نظارتی آینده یک رژیم فاشیستی نباشد که در هر گوشه آن دوربین های جاسوسی وجود دارد بلکه هر لحظه از زندگی افراد حتی تکان دادن سر و چشمک زدن هم توسط تجهیزات پیشرفته‌تر ثبت می‌شود.

5.هواپیماهای بدون سرنشین:

یک اپراتور سیا در ویرجینیا می تواند یک هواپیمای بدون سرنشین در پاکستان را کنترل کند و به راحتی پرواز به پرواز درآورد، هدف خود را بر روی صفحه نمایش قرار دهد و از اتاقک راحت خود، آن جارا بمب باران کند.

4. پرینتر سه بعدی:

چاپ 3 بعدی دسکتاپ بدون شک جهش بزرگی برای تولید در مقیاس کوچک است، اما همچنین یک مزیت بالقوه برای سارقان و تروریست های با بودجه کم است. در سال 2011 ، باند متشکل از کلاهبرداران از یک چاپگر 3 بعدی برای ساخت یک قطعه استفاده کرده و با قرار دادن دستگاه جعلی خود در بالای دستگاه خودپرداز واقعی توانستند از کارت های خودپرداز قربانیان بی خبر استفاده کرده و بیش از 400000 دلار از حساب آن‌ها سرقت کنند.

3. ماشین بدون سرنشین:

وارد اتومبیل خودران Google شوید، وسیله نقلیه مستقلی که از حوادث دور می‌شود و از طریق الگوریتم، عبور و مرور را آسان می‌کند. این ماشین با پشتیبانی از نرم افزار Google Chauffeur از GPS و اسکنر rooftop برای ادامه مسیر و پاسخگویی به وسایل نقلیه اطراف استفاده می‌کند. از سال ۲۰۱۳، این خودرو هنوز در مرحله آزمایش بتا بود، اما امروزه ده‌ها ماشین رباتیک در حال حاضر در جاده‌های کالیفرنیا و نوادا هستند.

2.مهندسی ژئو:

مهمترین نوآوری‌های مهندسی عصر جدید -وسایل نقلیه موتوری ، تولید برق و تولیدات صنعتی- بزرگترین منابع انتشار CO2 هستند از آنجا که به نظر می رسد رهبران جهان تمایل ندارند یا نمی توانند اقدامی معنادار برای کاهش انتشار گاز گلخانه ها انجام دهند ، برخی از دانشمندان ماورک راه حل خطرناکی به نام مهندسی ژئو را پیشنهاد می کنند.

دانشمندان روش‌های خلاقانه وحشتناک (و بسیار گران قیمت) را برای خنک سازی مصنوعی هوا با مسدود کردن اشعه خورشید یا مکش CO2 اضافی پیشنهاد داده‌اند. در میان آن‌ها این روش ها پیشنهاد شده است:

پاشیدن آئروسل‌های شیمیایی مانند دی اکسید گوگرد به جو برای بازگشت بخشی از نور خورشید به فضا،

ریختن آهن در اقیانوس برای ایجاد جلبک هایی که CO2 مصرف می کنند

کاشت جنگل های درختان مصنوعی که از واکنش های شیمیایی برای جذب و ذخیره CO2 استفاده می کنند

1.نظارت بر اینترنت:

بعد از افشاگری‌های ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی (NSA) در سال ۲۰۱۳، متوجه شدیم که آژانس اطلاعاتی ایالات متحده، به دنبال فعالیت‌های بالقوه تروریستی به طور فعال ایمیل‌ها، تاریخچه جستجو و سوابق تلفنی میلیون‌ها انسان بی گناه را جستجو می‌کند. به عنوان بخشی از یک برنامه مخفی به نام PRISM، NSA با موافقت دادگاه مجبور شد اطلاعات شرکت‌هایی مانند گوگل و یاهو و سوابق کاربران وب خارجی را تحویل دهند. NSA نیز مخفیانه به سرور‌های ابری گوگل و یاهو بدون اطلاع یا تأیید شرکت‌ها نفوذ می‌کرد. منتقدان، ارائه این اطلاعات به سیستم هارا بدون اجازه کاربر غیر قانونی می‌دانند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 675067 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟