تشریح قطعات داخل تلفن همراه

صفحه تلفن همچنین به لحاظ فنی صفحه نمایش نامیده می‌شود. این صفحه مبتنی بر کریستال مایع بوده و در نتیجه LCD نامیده می‌شود.

به گزارش رکنا ، آیا شما هم می‌خواهید بدانید کدام قطعات در داخل تلفن همراه شما هستند؟ آیا شما هم می‌خواهید آموزش تعمیرات موبایل را یاد بگیرید؟ اگر نه، لطفاً کل مقاله را مطالعه نموده و از تمامی اطلاعات مورد نیاز خود آگاه شوید.

یک تکنسین تعمیر تلفن همراه باید بداند کدام قطعات در هر تلفن همراه یا تلفن هوشمند وجود دارند. این قطعات یدکی در تمامی تلفن‌های همراه و همچنین تبلت‌ها یکسان هستند، در هر تولیدکننده گوشی مانند اپل، سامسونگ، HTC، مایکروسافت، نوکیا، بلک بری، LG، سونی و غیره. تفاوت ممکن است این باشد که تنها شکل و اندازه قطعات مختلف هستند. همچنین موقعیت قطعات در هر مدل ممکن است متفاوت باشد. اما عملکرد این قطعات در تمامی گوشی‌ها یکسان خواهد بود.

دو نوع قطعه در تلفن همراه وجود دارد

- قطعات خارجی

- قطعات داخلی

قطعات خارجی

قطعات خارجی متشکل از قاب‌هایی برروی درپوشش (پوشش) بوده که می‌توان آن‌ها را جدا کرده و با دست به کمک ابزار‌های باز کننده جایگزین نمود.

قطعات داخلی

PCB:

برد سبز یا آبی رنگ داخل یک تلفن همراه PCB (برد مدار چاپی) نامیده میشود. همچنین مادربرد نامیده میشود. این قطعه مهمترین بخش در یک تلفن همراه است. تمامی IC‌ها با عملکرد‌های مختلف برروی این برد مدار ثابت هستند. تمامی قطعات به این برد متصل میباشند. این برد مانند موتور برای یک خودرو است.

باتری:

برق مورد نیاز تلفن همراه را تامین می‌کند. در بسیاری از تلفن‌ها باتری به راحتی پس از برداشتن پوشش پشت تعویض میگردد. در تلفن‌های دیگر، شما می بایست برای حذف آن کل گوشی را پیاده کنید. ولتاژ خروجی باتری یک تلفن همراه ۳.۷ VDC یا ۳.۸V DC است.

میکروفون:

همچنین میکروفن و قطعه دهان نامیده میشود. این دستگاه صدا را به سیگنال الکتریکی تبدیل میکند. عملکرد آن ارسال صدا به فردی است که با وی تماس گرفته­ ایم. میکروفن همیشه در قسمت پایین داخل یک تلفن همراه خواهد بود.

اسپیکر:

همچنین قطعه گوش و گیرنده نامیده می‌شود. این دستگاه سیگنال الکتریکی را به سیگنال صدا تبدیل می‌کند. عملکرد آن دقیقا مخالف میکروفن است، یعنی، برای گوش دادن به صدای فردی که با آن تماس گرفته شده به کار میرود. اسپیکر همیشه در قسمت بالای داخل یک تلفن همراه قرار خواهد داشت.

رینگر:

یک رینگر همچنین زنگ اخبار یا اسپیکر بلند نامیده می‌شود. در واقع یک اسپیکر بوده که میتوان با آن آهنگ یا موسیقی و تمامی صدا‌هایی که بلندتر میشنویم را گوش داد.

لرزاننده:

یک لرزاننده همچنین موتور لرزش و موتور ویبرا نامیده می‌شود. لرزاننده یک موتور DC بوده که هنگام چرخش موجب ارتعاش میگردد. لرزش یا ویبره در گوشی تلفن هنگام دریافت یک تماس در نتیجه این بخش است.

صفحه دکمه:

این صفحه به عنوان یک سوئیچ خاموش-روشن عمل میکند. هنگامی که ما این دکمه را فشار میدهیم، دو اتصال آن با یکدیگر تماس پیدا کرده و دکمه‌ها عمل میکنند. صفحه دکمه امروزه قدیمی شده، اما همچنین میبایست از آن آگاهی داشته باشیم.

آنتن:

آنتن به منظور دریافت و انتقال سیگنال‌ها به کار میرود. اکنون تمامی مدل‌ها دارای آنتن‌های تعبیه شده در داخل خود بوده و از این رو از بیرون قابل مشاهده نیستند. در تلفن‌های قدیمی، آنتن‌ها خارجی بوده و از این رو مشهود بودند.

صفحه نمایش:

صفحه تلفن همچنین به لحاظ فنی صفحه نمایش نامیده می‌شود. این صفحه مبتنی بر کریستال مایع بوده و در نتیجه LCD نامیده می‌شود (صفحه نمایش کریستال مایع).

تاچ:

این بخش شفاف بوده، در بالای LCD قرار داشته و اجازه می‌دهد تابع تاچ کار کند. در بسیاری از مدل‌های فعلی، LCD و تاچ در یک قطعه به یکدیگر متصل شده­‌اند.

سیم نرم تاشو:

این سیم یک کابل قهوه‌­ای طلایی بوده که برای اتصال قطعات به کار میرود. این سیم در تمامی تلفن‌های همراه به کار نمیرد. این سیستم برای متصل نمودن LCD، تاچ یا دوربین به PCB کاربرد دارد.

متصل ­کننده باتری:

این دستگاه باتری را به PCB تلفن همراه متصل میکند. این بخش ولتاژ را از باتری به PCB منتقل می سازد.

متصل­ کننده SIM:

این دستگاه SIM کارت را به PCB تلفن همراه متصل می سازد.

متصل­ کننده شارژ:

این سوکتی است که در آن یک شارژ خارجی به شارژ باتری تلفن همراه متصل میگردد. متصل­ کننده شارژ ولتاژ را از شارژر به PCB انتقال میدهد. همچنین پورت شارژ نامیده می شود.

متصل­ کننده بلندگوی گوشی:

ما بلندگوی گوشی (هدفون) را در این بخش وارد می کنیم.

متصل­ کننده­‌های بسیار دیگری برروی PCB وجود دارند، مانند متصل­ کننده LCD، متصل­ کننده تاچ، متصل­ کننده دوربین و ...آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟