مشاهده شهاب سنگ در آسمان انگلیس

این شهاب سنگ دقایقی قبل از ساعت ۱۰ شب برای مدت هفت ثانیه در آسمان نمایان شد و تصاویر آن توسط دوربین‌های امنیتی در منچستر، کاردیف، هونیتون، باث، میدسومر، نورتون و میلتون کینز ضبط شد

به گزارش رکنا ، شبکه‌ی شهاب‌سنگ انگلستان که متشکل از گروهی از ستاره‌شناسان تازه‌کار است که از سال ۲۰۱۲ از دوربین‌ها برای ثبت مشاهدات شهاب‌سنگ در سراسر انگلستان استفاده می‌کنند می‌گویند: این شهاب سنگ یک "توپ‌آتشین" بود.

آن‌ها در توییتر خود نوشتند با توجه به دو ویدئویی که مشاهده کردیم این شهاب سنگ به آرامی حرکت می‌کرد و فروپاشی آن کاملا قابل مشاهده بود.

شهاب‌سنگ‌ها اجرام فضایی هستند که با ورود به جو زمین می‌سوزند و "توپ‌های آتشین" شهاب سنگ‌هایی هستند که نورانی‌ترند و طبق فرضیه‌ها حتی در روشنایی روز نیز قابل مشاهده هستند.

طبق گفته‌ی انجمن شهاب‌سنگ‌ها در آمریکا به طور کلی "توپ‌های آتشین" قدر یا فروغ(میزانی برای اندازه‌گیری درخشش سیارات) ۴- دارند. یعنی به اندازه‌ی سیاره‌ی زهره می‌درخشند. فروغ یک قرص کامل ماه ۱۲.۶- است در حالی که این رقم در خورشید ۲۶.۷- می‌باشد.

سقوط شهاب‌سنگ ها در فراز اقیانوس‌ها

انجمن شهاب‌سنگ آمریکا می‌گوید در حالی که هزاران "توپ‌آتشین" روزانه به جو زمین می‌آیند بیشتر آن‌ها در فراز اقیانوس‌ها و مکان‌های خالی از سکنه سقوط می‌کنند.

شبکه‌ی شهاب‌سنگ انگلیس می‌گوید: بیش از ۱۲۰ نفر مشاهده‌ی این شهاب‌سنگ را در روز یکشنبه گزارش دادند.

یک کاربر در توییتر نوشت: من ابتدا فکر کردم این یک ستاره‌ی نورانی یا یک هواپیماست اما بعد بزرگ‌تر و نورانی‌تر شد و ناگهان تمام آسمان را روشن کرد و ردی نارنجی رنگ از خود به جای گذاشت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟