دندان های ایرانی ها سرامیکی می شود

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید یک دستگاه سی ان سی پنج محور، امکان ساخت دندان های سرامیکی را در کشور فراهم کرد و موفق به صادرات این دستگاه دانش بنیان شد.

به گزارش رکنا ، مهران باباپور مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بنیان فعال در حوزه مکاترونیک با اشاره به اهمیت خودکفایی کشور در حوزه دندانپزشکی ، گفت: اقلام و محصولات این حوزه موجب خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور می‌شود و ما تلاش کردیم در این زمینه در راستای خودکفایی هر چه بیشتر کشور گام بردارد.

تولید دندان از جنس سنگ و سرامیک

وی افزود: یکی از انواع دندان‌های مصنوعی که مورد استفاده قرار می‌گیرد دندان فلزی است که به روش ریخته‌گری تولید می‌شود و اخیراً با پیشرفت‌های صورت گرفته، دندان از جنس سنگ و سرامیک تولید می‌شود که قابلیت ریخته‌گری ندارد و باید روی آن فرایند ماشین‌کاری انجام شود.

باباپور با بیان اینکه در این شرکت موفق به ساخت یک دستگاه CNC پنج محوره شدیم، خاطر نشان کرد: این دستگاه از قابلیت ماشینکاری دندان‌های سرامیک برخوردار است و با توجه به کیفیت قابل توجه این دستگاه، موفق شده‌ایم که این دستگاه را به کشورهای مختلفی مانند آذربایجان صادر کنیم. کشور مانند کره جنوبی نیز این دستگاه را وارد و مجدداً به کشورهای مانند میانمار صادر می‌کند، زیرا از قیمت مناسبی برخوردار است.

تحلیل دندان فلزی

مجری طرح با اشاره به خصوصیات فنی این محصول دانش‌بنیان، افزود: دندان فلزی به دلیل واکنش نسبت به آنزیم‌های دهان، زود تحلیل می‌رود و جنس فلز نیز، چندان با بدن سازگار نیست، به همین دلیل، استقبال از دندان‌های سرامیکی، رو به افزایش است که این دستگاه امکان ساخت دندان‌های سرامیکی را در کشور فراهم کرده است ضمن آنکه قیمت دستگاه ما یک سوم نمونه مشابه خارجی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان پرینترهای سه‌بعدی فلزی را از دیگر تولیدات این شرکت نام برد و یادآور شد: این نوع از پرینترها در بازار جهانی از قیمت نسبتاً بالای برخوردار هستند و این مجموعه با بومی‌سازی این محصول، آن را با کیفیت بالا و با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟