ربات‌هایی که به جنگل کاری می پردازند

ربات های جدیدی که دوست‌دار محیط زیست هستند، می‌توانند به طور همزمان کار کنند و به طور روزانه سراسر منطقه‌ای بزرگ را درخت‌کاری کنند. به شکلی که یکی محل را از گیاهان مزاحم پاک می‌کند و دیگری جوانه می‌کارد.

به گزارش رکنا ، دانشگاه "تارتو" استونی و شرکت "میلرم رباتیک" در این کشور اقدام به توسعه دو نوع ربات کرده‌اند که با همکاری یکدیگر و با استفاده از فناوری خودران، توانایی کاشت هزاران درخت را در روز دارند.

یکی از این ربات‌ها یک ربات کاشت است، در حالی که دیگری یک ربات تمیز کننده و آماده کننده شرایط برای ربات دیگر است. هر دوی آنها به اندازه یک خودروی کوچک هستند و می‌توانند به صورت همزمان کار کنند.

طراحی ربات کاشت جنگل در منطقه معتدل

شرکت "میلرم رباتیک" در وب سایت خود توضیح می‌دهد که ربات اول موسوم به "Multiscope Forester Planter" مجهز به مخزن کاشت با ظرفیت 380 جوانه یا بذر نهال است. این شرکت همچنین اشاره کرد که ربات آنها برای یک منطقه با آب و هوای معتدل طراحی شده است، به این معنی که برای زمین‌های سفت و آب و هوای خشن مناسب نیست.

در عین حال، ربات دوم موسوم به "Multiscope Forester Brushcutter" برای حرکت و کار در زمین‌های ناهموار و محیط‌های چالش برانگیز طراحی شده است.

این سیستم به پلت فرم موسوم به "Multiscope" مجهز است که به یک واحد قدرت با حداکثر فشار 250 بار، جریان روغن 70 لیتر در دقیقه، یک ابزار ناخن شکل و چندین حسگر مجهز شده است.

هر دو ربات با سرعت حدود 20 کیلومتر در ساعت قادر به حرکت هستند و سرعت کاشت جوانه ربات "Planter" یک هکتار در هر 5 تا 6.5 ساعت است که به نوع درخت و شرایط زمین وابسته است.

ربات ناخن دار و هرس گیاهان

از این دو ربات می‌توان به شکل همزمان استفاده کرد؛ به این صورت که ربات ناخن‌دار گیاهان اطراف محل کاشت را هرس می‌کند و فضا را برای ربات اول مناسب سازی می‌کند.

هر دو ربات از طریق سیستم "لیدار"(LiDAR) مبتنی بر لیزر، دوربین‌ها و سیستم‌های موقعیت‌یابی جهانی(GPS) حرکت می‌کنند. سیستم لیدار نمایشی هندسی و سه بعدی از محیط به ربات‌ها می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا به طور مستقل یا اصطلاحا خودران حرکت کنند.

"اندرو دیویدسون" از کالج سلطنتی لندن گفت: این یکی از برنامه‌های جالبی است که نشان می‌دهد فناوری رباتیک به سرعت در حال بلوغ است و به ربات‌ها امکان می‌دهد تا در محیط‌های دشوار انواع جدیدی از وظایف را دنبال کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟