جدایی دوربین‌ از گوشی !

به گزارش رکنا ، یک شرکت فناوری چینی که در سال‌های اخیر در عرصه گوشی‌های هوشمند نامی دست و پا کرده است، در یک ثبت اختراع جدید اقدام به طراحی یک گوشی هوشمند دارای ماژول دوربین متحرک کرده که می‌توان دوربین‌ها را از گوشی جدا کرد و بدون اینکه مستقیماً به گوشی نگاه کنیم، سلفی بگیریم.

سازندگان تلفن همراه طی سالیان اخیر همواره سعی کرده‌اند دوربین‌های سلفی گوشی‌ها را با پنهان کردن آنها در زیر نمایشگر یا حتی تعبیه آنها درون گوشی از نمای روبرویی گوشی حذف کنند، اما شرکت "اوپو"(Oppo) با یک روش غیرمعمول به سراغ حل این مشکل رفته است: جدا شدن دوربین از تلفن همراه!

طبق گفته پایگاه "91Mobiles"، شرکت "اوپو" یک ماژول دوربین قابل جابجایی را برای تلفن‌های هوشمند ثبت اختراع کرده است. بنابراین اگر می‌خواهید سلفی بگیرید یا عکس‌هایی در زوایای مختلف بگیرید، فقط کافی است تا ماژول دوربین را از پشت گوشی بیرون بکشید و جدا کنید و آن را به سمت سوژه عکاسی خود نشانه بروید.

طراحی‌ها در این ثبت اختراع، نمایش دهنده دو دوربین و همچنین گزینه‌هایی برای اتصال با USB-C ،NFC، وای فای و بلوتوث است.

این ماژول همچنین دارای یک باتری لیتیوم-یون است تا نیروی مورد نیاز آن را هنگام جدا شدن از گوشی فراهم کند.

اکنون مشخص نیست که آیا می‌توان این ماژول‌ها را تعویض کرد و ارتقا داد یا خیر، اما به هر حال این احتمال وجود دارد که امکان ارتقای دوربین‌های این نوع تلفن‌های همراه بدون نیاز به تعویض آن برای دستیابی به دوربین‌های بهتر وجود داشته باشد.

قابل ذکر است که این یک ثبت اختراع است، نه یک نقشه راه برای تولید یک محصول تجاری و باید توجه داشت که ساخت این گوشی توسط "اوپو" ضمانت نشده است.

این شرکت با دوربین‌های پاپ آپ(دوربین هایی که درون گوشی قرار دارند و در صورت نیاز به دوربین جلو از بالای گوشی بیرون می آیند) شناخته شده است.

"اوپو" همچنین اخیرا یک طرح مفهومی از یک تلفن همراه قابل رول شدن را رونمایی کرد و اکنون دیگر با ایده‌های عجیب و غریب این شرکت غریبه نیستیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟